Erik gefeliciteerd en aan jou de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Ook Kees en David gefeliciteerd met het behalen van het podium! _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 76 Joined: 16 Nov 2010 Posts: 122 Location: Hardinxveld-Giessendam
Posted: Thu 01 Aug 2013, 7:33 Post subject:
De winnaars gefeliciteerd en de winnaar was voor mij geen verrassing!
Heb voor het eerst mee gedaan en vond het best leuk! Benieuwd wat de volgende opdracht word!
Gr, Kees _________________ 7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Nou mannen, terechte winnaars he! Gefeliciteerd er maar weer mee, en bedenk maar een leuke nieuwe opdracht.
Ik vond het leuk weer eens mee te kunnen doen, maar het was op de valreep. Ik doe zelf over het algemeen aan bladvulling bij die opdrachten, maar dat hoort er ook bij he!
grtz, josephine
Gefeliciteerd Erik! Een duidelijk kop en schouder geval.
Ook Kees en David proficiat met de podiumplaatsen.
Op naar de volgende.
Groet,
Bert _________________ Nikon
Gender: Male Age: 84 Joined: 10 Oct 2011 Posts: 62 Location: Landgraaf
Posted: Thu 01 Aug 2013, 9:30 Post subject:
Winnaars gefeliciteerd.
En bedankt voor de meelevende commentaren onder mijn eigen inzending, 1e deelname en veel van geleerd ( met name goed opletten ).
Gr. arnold _________________ Fujifilm camera en lenzen.
Erik, Gefeliciteerd!
(gelukkig had ik ook jouw foto genomineerd )
Voor mezelf was het de eerste keer dat ik mee deed.
Inderdaad was de inzender direct duidelijk in verband met de eerdere bergeenden.
Volgende keer wat oplettender zijn....
De dag nadat ik de foto had ge-upload kreeg ik twee bruine kieken inbeeld die me dreigend aankeken. Tja, had dus ook mee kunnen doen.
Al doende leert men. _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
Gender: Male Age: 76 Joined: 16 Nov 2010 Posts: 122 Location: Hardinxveld-Giessendam
Posted: Thu 01 Aug 2013, 16:55 Post subject:
Is het niet beter ook exif gegevens en de beschrijving weg te laten bij de foto's voor de maandopdracht?
Gr, Kees _________________ 7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Alle - terechte - winnaars gefeliciteerd!
Leuk om te lezen dat de belangstelling voor de maandopdracht toeneemt!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Thu 01 Aug 2013, 19:25 Post subject:
@ Leo ik denk dat je uit de exif gegevens vaak kan opmaken wie de foto gemaakt heeft. Voor de beschrijving geld dat wat minder denk!
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 01 Aug 2013, 20:39 Post subject:
mooi podium met een terechte winnaar...van harte...en natuurlijk heel benieuwd wat Erik uit zn hoge hoed tovert voor de komende tijd..
Het punt wat Kees noemt vind ik wel een goed punt...uit de exif blijkt immers al met welk materiaal (camera en lens) de foto gemaakt is ...wel jammer zou het zijn om tech. gegevens als sluiter, diafragma en iso waarde te moeten missen alsmede de mate van over- onderbelichting...misschien moet die info als enige wel in de omschrijving komen te staan _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 26 Joined: 07 Jan 2012 Posts: 435 Location: Groningen / Wageningen
Posted: Thu 01 Aug 2013, 21:16 Post subject:
Ook ik ben het wel eens met Kees.
Iso, diafragma en sluitertijd, kunnen, net zoals de naam van de gebruiker, pas na de uitslag bekend worden gemaakt.
Maar uit deze drie dingen kunnen je niet echt afleiden, wie de fotograaf is, dus dat lijkt mij niet essentieel om weg te laten.
Een foto met een beschrijving er bij vind ik altijd wel leuk, maar het wordt misschien nog 'spannender' zonder de exifgegevens.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Thu 01 Aug 2013, 21:43 Post subject:
Ik snap dat er mensen zijn, die uit de exif-gegevens de naam van de fotograaf afleiden, maar in een groot aantal gevallen leid ik het gewoon af aan de stijl van de foto, de soort, de plek (waarbij je echt niet veel camoufleert door Nederland of zo te schrijven).
Van de eerste drie foto's van deze maand was het erg eenvoudig om de fotograaf te raden en ook bij de minder genomineerde foto's heb ik de exif niet nodig om de foto's van Francois Roland, Jan Luit, Hansgans en diverse anderen te herkennen. Ik zie de maandopdracht nooit als zodanig zware kost dat je alles moet afdekken en de exif-gegevens gebruik ik vaker om te kijken of de foto in de juiste periode is gemaakt dan om te achterhalen wie de fotograaf is.
Voor een flink aantal fotografen betekent het bovendien een andere workflow, want bij mijn gebruikelijke workflow komen de exif-gegevens spontaan mee. Ik weet niet of het technisch mogelijk is om ze te blokkeren, maar persoonlijk vind ik het niet belangrijk genoeg om er de technische afdeling mee te belasten.
Als er mensen zijn, die denken dat ze hun inzending anoniemer maken door de exif-gegevens niet mee te sturen, dan mogen ze van mij.
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Fri 02 Aug 2013, 7:53 Post subject:
Erik, Kees en David van harte gefeliciteerd, allen ook bedankt voor de commentaren en nominaties van mijn "norse" Klein Plevier
Groet
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Winnaars, van harte gefeliciteerd jullie zijn de terechte winnaars, één en twee had ik ook in mijn top drie.
Ik deed voor de eerste keer mee en werd bij het fotograferen hier helemaal gek van, elke vogel die ik voor de lens kreeg telkens afdrukken als deze nog maar mijn richting opkeek dus heel veel voor de prullebak maar was wel leuk om te doen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum