Gender: Male Age: 39 Joined: 18 Feb 2006 Posts: 15 Location: Arnhem
Posted: Fri 28 Apr 2006, 8:09 Post subject: Exif
Allen,
Ik heb een vraag wat betreft de exif. Ik upload vaak van verschillende computers en wat me opviel is bij sommige van mijn foto's wel een exif wordt geplaatst, soms zeer uitgebreidt, maar bij andere foto's juist weer helemaal niet, terwijl ik geen instellingen veranderd heb..
Hoe zorg ik ervoor dat bij alle foto's exif wordt geplaatst? Of wat is het probleem?
Dit heeft te maken met de manier waarop je je foto's bewerkt. Ik weet alleen goed hoe photoshop hiermee omgaat. Hoe andere fotobewerkingsprogramma's dit doen weet ik niet.
Als je in PS er voor kiest om de foto te bewaren voor het web (save for web) dan verlies je alle 'verborgen' informatie, dus ook de EXIF-gegevens. Wat ik dus altijd doe ik 'save as', waarbij ik al naar gelang de foto kies voor een kwaliteit die net onder de 150 kb zit (meestal tussen 7 en 10). Op deze manier blijft de EXIF behouden.
Hierbij een oproep om zoveel mogelijk op deze manier te werken, zodat de technische details bestudeerd kunnen worden.
Ik kies altijd voor 'save for web' omdat de foto dan in sRGB wordt opgeslagen. Anders krijg ik altijd van die matte gekleurde foto's. Of is er een andere manier om dat te voorkomen? _________________ Nikon D7200 sigma 10-20mm, sigma 105mm, sigma 60-600mm, manfrotto 055DB
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum