Posted: Tue 27 Aug 2013, 14:08 Post subject: Onverwachte mega-soort (voor Vlaanderen toch) voor de boshut
Bij al m'n hutten hangen Bushnell-trail cams en die registeren netjes alle bezoekende vogelsoorten zodat ik goed voorbereid ben wanneer ik de tijd heb om zelf nog eens te gaan fotograferen.
De voorbije weken verschenen goeie soorten als Wespendief, Sperwer, Bosuil en Zwarte Specht in beeld. Havik is een dagelijkse gast. Maar de soort in onderstaand filmpje was toch écht een verrassing, vooral omdat we geen voedsel of andere lokmiddelen aanbieden. En dan ook nog eens geregeld overdag!
Mooie waarneming. Al heb je hem niet echt waargenomen, belooft nog wat voor de toekomst nu hij weet waar het lekkerste water is.
Ik kom geregeld in een kijkhut in de Makkumerwaard en daar woont een boommarter gezin wat zich al regelmatig heeft laten fotograferen. De jongen ravotten in de ruimte onder het rieten dak en dit zorgt voor de nodige verstoring onder de fotografen.
Groet,
Sikko _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Inderdaad hopen dat je hem voor je lens kan krijgen, in ieder geval lijkt het me dat hij nog wel een aantal keren zal terugkeren gezien het aantal bezoekjes die de cameraval al heeft kunnen vastleggen.
Veel succes nog!
Ja, ik weet zeker dat het geen steenmarter is. Ik heb er een hele serie foto's van waar duidelijk uit blijkt dat het een boommarter betreft. Het is een van de noordelijkste locaties voor de soort, volgens de boommarterwerkgroep. Het Fryske gea heeft er al eens een artikel aan gewijd aan de hand van een van m'n foto's. _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Gender: Male Age: 68 Joined: 01 Oct 2008 Posts: 83 Location: GOES
Posted: Wed 28 Aug 2013, 9:08 Post subject:
Erg fraai waarneming nu maar hopen hem nog een keer voor de foto camera te krijgen.
Zo blijft het wel spannend wat je allemaal voor de lens kunt krijgen uit de boshut.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum