Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 31 Oct 2013, 14:21 Post subject: Maandopdracht November 2013: Eentje van een eendje
Van Peter kreeg ik de volgende opdracht:
'maak d'r eentje van een eendje!'
Niet de meest gefotografeerde vogelgroep, maar oh zo fotogeniek, zoals uit onderstaande voorbeelden mag blijken ...Ik heb wat voorbeelden gezocht onder de wilde eend, maar ook de andere eendensoorten van onze aardbol mogen mee doen ....in deze herfstachtige tijd, met alle mooie kleuren van dien, moet het voor iedereen haalbaar zijn om een fraaie foto aan te leveren voor de maandopdracht van november denk ik zo?
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 november 2013 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 november 2013 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
nou, ik hoop weer mee te doen en er eendtje in te sturen.
leuke opdracht Peter, voor iedereen te doen.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Posted: Fri 01 Nov 2013, 11:31 Post subject:
Met zo'n haalbare opdracht heeft niemand een excuss om niet mee te kunnen doen .
Voor de goede orde, hoe herken ik ook alweer een 'raszuivere' wilde eend? O.a. een krul in de staart?
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Fri 01 Nov 2013, 11:37 Post subject:
Die krul in de staart gaat niet helpen. Dat hebben alleen de woerden en zelfs volledig witte exemplaren hebben meestal een krul. Als er geen vreemde witte vlekken of rare kleuren in het verenkleed zitten, is het meestal wel in orde. En als je twijfelt over een Wilde Eend, kun je ook gewoon een foto van een Koningseider insturen (wel een wilde graag).
Groeten, Leo
Wat Leo zegt klopt (natuurlijk!).
Als ik een Wilde Woerd denk te zien, let ik altijd even extra op de halsring: die moet wel vrij smal en regelmatig zijn, dus niet naar voren een stuk breder worden of zo.
Er zijn woerden met een prima-de-luxe wild prachtkleed, en dan toch zo'n rotring . Die vallen dan af.
gfr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
even voor de duidelijkheid, Peter:
moet er eentje op staan?
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Sat 02 Nov 2013, 11:15 Post subject:
nee hoor...het mogen er duizenden zijn... ...maar je mag er maar eentje van aanbieden...(in de voorbeelden heb ik dat overigens ook al aangegeven...denk ik?) _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
(in de voorbeelden heb ik dat overigens ook al aangegeven...denk ik?)
bedacht ik vanmorgen na het stellen van m'n vraag ook... maar bedankt voor je antwoord.
Gender: Male Age: 75 Joined: 22 Jan 2007 Posts: 103 Location: Rozenburg
Posted: Sun 03 Nov 2013, 22:27 Post subject:
Een mooi moment voor mij om ook weer eens wat te proberen.
Lijkt me lekker om van zoiets simpels iets origineels te maken.
(nou maak ik het mezelf al weer moeilijk) nou ja we zien wel, ik wens alle 200 inzenders het allerbeste.
Jan. _________________ Nikon D300, Nikkor AF-S VR Zoom ED 200-400mm F/4G IF. Nikon 18-200 mm VR.
Teleconverter TC 1,7. en TC 1,4.
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Tue 12 Nov 2013, 8:42 Post subject:
Ik probeerde gisteren op Texel een Wintertaling te fotograferen. Stopt er een auto achter mij en komt er iemand naar mijn auto lopen. Weg Wintertalingen........ Die persoon bleek Peter Teune, te zijn die dus wel even mijn kansen om zeep geholpen heeft _________________ Canon
Ik zie dat de strijd om het winnen van de MO aan het verharden is.
Lastig als die hooligans je fysiek gaan dwarszitten.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Sat 23 Nov 2013, 11:04 Post subject:
Ik wil Rob nog even speciaal succes toewensen met de huidige opdracht _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sun 24 Nov 2013, 18:42 Post subject:
HERINNERING Vandaag en morgen (24 & 25 nov) zijn de laatste dagen dat foto's voor de maandopdracht kunnen worden aangeboden. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum