Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

rondreis tanzania /kenia

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 17:52    Post subject: rondreis tanzania /kenia
Hallo allemaal,
Ik wil graag volgend jaar met mijn moeder die dan 65 is op een rondreis door tanzania.(dit is haar droom al voor jaren die nu werkelijkheid moet worden) Met name voor de vogels maar ook groot wild willen we graag zien. ik heb reeds gegoogeld maar vroeg mij af of iemand nog tips heeft of een goed contact om een rondreis mee te maken... 14-16 dagen heeft de voorkeur!
alvast bedankt voor de eventuele tips,
vriendelijke groeten,
Gerard
(a.k.a. tantor)

Andre Gilden

PostPosted: Wed 18 Dec 2013, 18:00    Post subject:
Je kunt eventueel kijken op http://www.jorafrica.com

Hoogtepunten zijn, Tarangiri Nationaal park, Lake manyara, Ngorongoro crater (wereldwonder), Serengeti met de grote migratie van wildebeesten. Waar in de Serengeti ligt aan wanneer je gaat. Mocht je specifiek iets willen vragen, mail me dan evt. (www.andregilden.nl)

Veel succes, je gaat naar één van de mooiste plekken die er zijn.
Gr,
André
Back to top
Reply with quote

Gerard Visser

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 19 Dec 2013, 8:04    Post subject:
Gerard,
Hangt er ook sterk van af wat je wilt en wat je wilt uitgeven. Ik heb een kampeerrondrreis gemaakt en in sheltertjes geslapen tussen de leeuwen en olifanten, maar later ook in luxe lodges, en de wildritten met een privé-chauffeur. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen en zijn specifieke charmes.

Er zijn betrouwbare firma's genoeg die allerlei types rondreizen aanbieden (is er niet in januari weer gewoon een vakantiebeurs in Utrecht?). Ik denk aan firma's als Djoser of Baobab voor een ''gewone' rondreis en aan Kuoni voor een wat luxere versie en reizen op maat.
Al die reizen zijn gericht op groot wild in de bekende wildparken en vogels pik je dan ook heus wel mee (ik zag de meeste soorten meestal rond de campings of de lodges).

Wil je meer vogels (groot wild pik je dan ook wel mee) dan is het raadzaam om bij BirdingBreaks te kijken. Die doen denk ik Kenia en ook Uganda, Tanzania weet ik niet.
Qua soorten zit er voor zo'n algemene reis weinig verschil in die landen, landschappelijk natuurlijk wel. Als Tanzania de wens is vanwege de krater, dan is dat natuurlijk duidelijk, maar als de Serengeti ook goed is dan is Kenia ook een optie.
gr
G

Joke Huijser

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Dec 2013, 22:24    Post subject:
Hoi Gerard,

Kenia en Tanzania zijn fantastische landen, een goede keus dus. Ik weet niet of jullie van avontuurlijk en primitief houden dan zijn er goede reisorganisaties die rondreizen aanbieden met max. 20 pers. Wij hebben veel met Baobab gereisd en is altijd goed bevallen. Maar ook Djoser, Koning Aap, Sawadee enz enz zijn goed.
Wij hebben 24 dagen door Kenia e Tanzania gereisd en net als Gerard in sheltertentjes tussen het wild geslapen. Er reizen wel gewapende rangers mee hoor voor het geval dat..........
De Serengeti is geweldig, vooral de trek van de Gnoes is spectaculair. Wij zagen o.a de big five maar ook alle andere soorten hebben we gezien.
Over de vogels kan ik niet veel vertellen, ik zag ze wel maar fotografeerde ze toen nog niet.
Ik zou zeker naar de vakantiebeurs gaan, daar zijn heel veel organisaties aanwezig en kunnen je van alles vertellen van kant en klare reizen en reizen op maat.
Laat je goed informeren over Terra Travel, het bedrijf achter Baobab en Summum, die zit in financiële problemen.

Succes met het uitzoeken en de voorbereiding en laat eens horen wat het geworden is.

Groet, Joke.
Back to top
Reply with quote

Robert Wagter

PostPosted: Fri 20 Dec 2013, 12:26    Post subject:
Hoi Gerard,

Goed plan.

De reis waar het volgende document over gaat is al geweest maar het document bevat interessante informatie over Tanziana en de do's en don't's.

http://www.stichtingvogelreizen.nl/Files/2013/Brochure%20Tanzania%20zuid.pdf

Weet waar je aan begonnen bent want mogelijkheden te over. Op onderstaande pagina wordt veel info gegeven over de vogelaar mogelijkheden in Tanzania en staan diverse links naar reizen in Tanzania van diverse organisaties (bv. Blue Elephant, SNP, etc.):

http://www.naturescanner.nl/afrika/tanzania/activiteiten/vogels-in-tanzania/122

Succes en geniet ervan.
Reply with quote

temmie

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Dec 2013, 15:56    Post subject:
Ik zou eens naar Birdingbreaks, inezia of andere (bvb. starlingreizen) mailen of ze wat kunnen regelen/aanbieden.

Ze werken heel vaak met lokale contactpersonen die al jaren natuurreizen doen en goed weten wat fotografen en vogelkijkers echt willen).
Back to top
Reply with quote

Luc Grollie

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 20 Dec 2013, 17:08    Post subject:
hoi Gerard,
hangt er vanaf of jouw moeder nog fit genoeg is om in een tentje te slapen. lodges vind je in alle prijsklassen. Of je kiest voor een privétrip of je gaat in groep...ga je privé dan ga en sta je waar en hoelang jezelf wilt, in groep moet je weer met anderen rekening houden !
Ik ben met Jambo in 2011 geweest, alles tot in de puntjes verzorgd !
Vergeet ook de practische zaken zoals visa en inentingen niet, alsook malariapillen (kost algauw ook een paar honderd Euro)
greetz,
Luc
Reply with quote

Rick Robaard

PostPosted: Sat 21 Dec 2013, 1:22    Post subject:
Ik lees van alles over de Serengeti, maar ik vond de Masai Mara in Kenia veel mooier. Ook Samburu NP was zeer de moeite waard. Deze zaten beide in de reis van Djoser: Kenia/ Tanzania.
De Nogorongoro krater is een must en voor vogels moet je bij de Speke Bay lodge zijn bij het Victoria Meer.

Groet, Rick

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum