Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Opslaan van grote hoeveelheden foto's

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 20 May 2006, 12:14    Post subject: Opslaan van grote hoeveelheden foto's
Hallo,

Ik fotgrafeer al weer een aardige tijd digitaal (weinig vogles, maar dat gat veranderen) en mijn pc begint behoorlijk vol te raken. Ik wil nu mijn foto's uit de pc gaan halen en ergens anders opslaan. Ik kan natuurlijk met cd's gan werken waar ik alles opzet, maar ik vind dat wat onveilig, een paar krassen of wat dan ook en je bent een lading foto's kwijt.

Iemand hier goede ideeën over?

Alvast hartelijk dank!
Back to top
Reply with quote

Bert de Vette

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 20 May 2006, 12:20    Post subject:
Een remedie is het werken met externe harde schijven. Ik gebruik er nu twee, eentje waar al het materiaal op staat dat ik voorlopig wil bewaren en eentje wat in wezen de werkmap is. Zodoende blijft de pc zo goed als leeg en dat bevalt mij best.
Back to top
Reply with quote

Jan Hendriks

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 May 2006, 13:13    Post subject:
Ik heb van al mijn foto's een versie op mijn PC, want waarvoor heb ik anders een 250GB schijf. Niet om die leeg te laten. Wink

Daarnaast had ik een Externe Maxtor One Touch II, maar die heeft het onlangs begeven, de USB/Firewire interface werkte niet meer. Dus toen maar een nieuwe externe, nu een Western Digital, aangeschaft. Bovendien gelijk een losse Externe behuizing USB/Firewire gekocht en daarin die Maxtor schijf overgezet.

Ik heb nu dus, naast mijn PC schijf, twee externe schijven (totaal 3x 250GB) waarop ik eenmaal per week mijn complete Systeem (inclusief fotoarchief) backup. Ik doe dat met True Image (van Acronis). Het handige is dat ik met deze software het complete Systeem kan terugzetten maar ik kan ook een Externe schijf als virtuele extra schijf in de verkenner browsen en daar dan de individuele foto's of bestanden van terughalen.

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum