Gender: Male Age: 40 Joined: 20 Jun 2011 Posts: 70 Location: Alblasserdam
Posted: Tue 11 Feb 2014, 6:26 Post subject: Bosvogelhut in Schaarsbergen (Nationaal park Hoge Veluwe)
Ik heb gehoord dat bij de vogelhut op de Veluwe bij Schaarsbergen een vijvertje is aangelegd door een fotograaf. Ik vroeg me af of dit vijvertje er nog is en dus genade heeft gevonden bij de boswachter? _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
Een paar jaar geleden was dat al zo en die hutjes waren min of meer in de vergetelheid geraakt. Een paar fotografen hebben het opgeknapt en een vijvertje gegraven wat ze wel moesten vullen met water middels het gebruik van jerrycans. Uiteraard kon dit niet geheim gehouden worden en werden ze het zat en toen werd het niet meer onderhouden. Vijvertje is opgedroogd en weg. De boswachters zaten er niet zo mee, de hut werd ook gebruikt als ringstation dus dat kwam mooi uit. Zolang de fotografen maar niet teveel slopen en verstoren is er niets aan de hand.
Bij het hutje Otterloo waar afgelopen jaar veel Appelvinken waren was op een gegeven moment ruzie omdat de ruimte beperkt was en iedereen er tegelijk in wilde. Toen was er even sprake van dat dat hutje opgeheven zou worden maar dat is ook weer van de baan.
Overigens zijn het meer kijkhutten, ze staan verkeerd voor fotografen tegen het licht in en het is er ook donker. Veel fotografen gingen dan naast de hutjes zitten in een tentje wat overigens verboden is (boete is 150 euro) maar zelfs daar maakten de beeherders zich niet al te druk om in tegenstelling tot bv de AWD.
Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Tue 11 Feb 2014, 19:00 Post subject:
Ik ken wel wat plaatsen op de veluwe, waar idd minder aangedaan wordt gezien het toch wel mooie plaatsen zijn. Maar het is wel hard werken zo,n hut, iets wat niemand niet beseft, voor dat je er zelf aan begint.
En ergens met een tentje zitten, als je een goede plek heb waarom niet.
Maar echter uit het eerdere commentaar kunnen we het weer niet samen oplossen, jammer.
Dit is dus de reden waarom ik liever een hutje huur, lekker ongestoord met je hobby bezig zijn.
Ik zat eens in de poelruiter voor de ijsvogel en was het ook zo'n competitie voor de beste plek, gelukkig ben ik nu wijzer als 20 jaar geleden.
Posted: Wed 12 Feb 2014, 4:24 Post subject:
Volgens mij zijn de laatste reacties off topic. Ik vroeg of er idd een vijvertje was gemaakt bij eerder genoemde hut. Ik heb het niet over betaalde hutten of wel of niet een een tentje op mogen zetten. _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
Posted: Thu 13 Feb 2014, 4:19 Post subject:
Ik had meer de indruk dat je over het verleden praatte ipv heden. Ik heb gehoord dat er recent een was aangelegd. Maar mijn reactie was niet zo kortaf bedoeld als dat ie misschien overkomt. Excusi Digihop! _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum