Recent heb ik een Canon 500mm type II aangeschaft heb as ook ik zoekende naar een grotere tas.
Omdat ik een fotoreis o.l.v. Canon Explorer Danny Green in het vooruitzicht had keek ik wat rond op zijn site en zag dat hij ook aan Gura Gear verbonden is.
Dat is mijn geluk geweest... ik heb nu een Gura Gear Bataflae 32L en nog nooit zo tevreden van een tas geweest!
Groot, extreem laag eigengewicht, praktische indeling, kortom niet te wensen. En vooral het feit dat het 2 gescheiden compartimenten zijn is in de praktijk erg handig.
De ruimtewinst binnenin komt vooral omdat de tussenschotjes erg dun zijn maar toch voldoende bescherming geven.
Als je wilt kun je een 500mm met daaraan een 7D met grip aan één zijde kwijt. Aan andere zijde is dan ruimte voor 2 bodies met grip, 70-200/2.8mm, 10-22mm, 24-105mm, 100mm macro, 1,4x en 2x extender, accu's, lader, doekjes, enz
En dan heb ik het nog niet over de klep zelf waarin ook nog bergen aan ruimte in is.
Het feit dat de rugzak-draagriemen geheel "in" de tas kunt laten verdwijnen is erg fijn vooral als check in bagage in het vliegtuig.
Niet goedkoop, ca. €450,-, maar echt top!
groet
Frank