Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Sigma 120-300 F2.8 OS

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
PixPas Pro

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 May 2014, 12:59    Post subject: Sigma 120-300 F2.8 OS
Hallo,

Heeft iemand al de combinatie Sigma 120-300 F2.8 OS + 1.4 + 2.0 converter gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen hiermee ???

Bij voorbaat dank en de groeten,

Jurgen.
Back to top
Reply with quote

Laurens

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 May 2014, 20:27    Post subject:
bedoel je met of 1.4 of 2x converter? dan even zoeken is veel over te vinden, gebruik deze nu met 5D3 en enorm tevreden over de resultaten. wide open al scherp...
1.4 net wat beter dan 2x converter maar ook met de 2x erop is het een bizar fijn resultaat... De 300mm prime van een a merk zal net weer wat scherper zijn, maar dan praat je ook over een prijsverschil wat het voor mij in ieder geval niet waard was.

hier paginas vol voorbeelden http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=934592&page=70

wanneer je bedoelde 1.4+2.0 gestackt is het met manual focus nog wel aardig te doen, maar zou dan toch liever wat croppen.
Reply with quote

Jurgen Maassen
PixPas Pro

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 May 2014, 3:27    Post subject:
Hoi Laurens, ik bedoelde inderdaad 1.4 of 2.0. Ik heb ze nog niet, maar ik ben wel van plan om ze te gaan kopen. Ik had link ook al gezien en ben onder de indruk, vooral over de 2x resultaten op 600mm. Dat is ook eigenlijk de reden om deze lens aan te schaffen icm. met een 2x converter, om 600 mm te krijgen, de kwaliteit nog steeds goed is (vooral op F8.0) en dat voor een goede prijs (vergeleken met bv. de Canon lenzen die ik niet betalen kan).

Bedankt voor de reply en de groeten, Jurgen.
Back to top
Reply with quote

Laurens

PostPosted: Sat 17 May 2014, 7:22    Post subject:
Ha Jurgen je schiet dus met canon? Ik ook, als je het de reis waard vindt kom de set dan gerust eens proberen...
Reply with quote

Henri van Vliet

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 May 2014, 17:17    Post subject:
Inmiddels is er al weer een tijdje de type III van de Sigma 120-300 2,8. Deze 3e versie (de S) is een totaal vernieuwde lens. Hou hem eens naast z'n voorgangers en je ziet dat deze veel massiever is.
Hij oogt degelijker, maar is ook weer wat zwaarder.
Deze nieuwste versie kan op veel fronten zelfs wedijveren met primelenzen (!)

Deze lens in combinatie met een 1.4 converter levert een prima beeld op dat soms iets softer is maar zeker niet onscherp.
Mijn ervaring is dat je met de 2 converter wel iets inlevert. Deze heb ik daarom ook niet aangeschaft.

Jurgen, je mag mijn 120-300 2,8 S wel eens proberen als je weer eens in de buurt bent Wink

beek

PostPosted: Sat 17 May 2014, 19:30    Post subject: Reactie op vraag sigma 120 300
Ik gebruik sinds twee jaar de sigma 120-300 2.8 OS o mijn nikon d8100 . Meestal met de sigma 2.0 converter en soms de 1.4.
Ik ben er uiterst tevreden over. Mooi bereik met goede lichtsterkte, ook met de 2.0 converter.
Kijk voor fotos op mijn PA onder de naam beek

Groet,

Peter van de Beek
Reply with quote

Joep Tomlow

PostPosted: Sun 18 May 2014, 16:01    Post subject:
Interessant topic dit, mijn interesse in deze lens is ineens aangewakkerd Wink mede door de mooie foto's met 2x converter van Laurens. Toch, gevoelsmatig zou ik liever mijn geld investeren in een tweedehands Canon EF 300 mm f2.8 L IS USM type I met Canon Extender 2,0 type III. Maar......het zoomen van deze Sigma 120-300 f2.8 (met 2x 240 - 600 mm, heerlijk...) is wel een groot voordeel.....een héél groot voordeel (zeker vanuit hutje - tentje - vast punt).....lastige keuze in mijn ogen.....

Groet, Joep

Henri van Vliet

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 18 May 2014, 20:52    Post subject:
Klopt Joep Wink
Ik stond onlangs voor deze keuze. Of de primelens van Canon 2e Hands kopen of de 120-300 van Sigma nieuw.
Deze bleken even duur, dus dat was geen argument. Ook doen ze verder weinig voor elkaar onder (hoewel veel mensen altijd zullen blijven roepen dat een primelens altijd beter is)

Bepalend voor mij was de zoom mogelijkheid, ik koos voor de Sigma.
En heb hiervan nog geen seconde spijt gehad.

Joep Tomlow

PostPosted: Sun 18 May 2014, 20:58    Post subject:
Hoi Henri,

Bedankt voor je aanvulling. Ik denk ook wel dat het nieuwe type Sigma 120-300 mm f2.8 aardig gewaagd is aan de Canon EF 300 mm f2.8 L IS USM type I. De nieuwe 300 mm f2.8 IS type II zal natuurlijk een verschil laten zien maar daar betaal je dan ook voor. En het zoomen is inderdaad een héél groot voordeel van de Sigma...het lijkt me heel aantrekkelijk.... Wink

Groet, Joep

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum