http://www.hotscams.com/articles/mydigitaland-and-isynergy/ _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Gender: Male Age: 51 Joined: 29 Oct 2008 Posts: 352 Location: Deventer
Posted: Fri 04 Jul 2014, 9:18 Post subject:
Als ik kijk naar de prijsverschillen op hun website dan sla ik nou ook weer niet stijl achterover van de kortingen. Bijv een 300mm 2.8 canon lens kost daar £4100 en 'normaal' £4500. Ik word daar niet heel achterdochtig van. Maar, ik ga persoonlijk liever naar een 'echte' winkel als het een grote aankoop betreft. Dat voelt toch meer bevertrouwbaar.
Check ook even goed of er niet nog van alles bijkomt nadat je het item in je winkelwagen hebt geplaatst. Dingen als verzendkosten, invoerrechten, etc maken het dan soms opeens niet meer zo aantrekkelijk.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 04 Jul 2014, 12:49 Post subject:
Digitaland is een van die winkels die zo goedkoop kunnen zijn omdat je de invoerbelasting omzeilt. Ben je zelf zo netjes om het aan te geven, of heeft de douane het alsnog door, dan krijg je een heffing. Geen Nederlandse garantie van 2 jaar bij de winkel.
Is het een keuze om de belasting te ontduiken? Geen legale keuze. _________________ hi lui
mooi licht
De powershot heeft omgerekend een 24-120 mm objectief met F 2,0-F 3,9
De Lumix heeft een 25-600mm lens met over het hele bereik F2.8! En dat is een leica objectief.
De prijs van de LUMIX ligt nu op ca 360 euro tegen 799 van de canon.
De lumix zal wel wat groter zijn dan de powershot denk ik.
Maar goed, kijk maar wat je ermee doet.
Dank voor je opmerkingen!!
Heb je ervaring met de Panasonic?
Ooit had ik er een (type even kwijt), maar dat was geen succes.....
Vandaar nu mijn idee van Canon.
Het prijsverschil is natuurlijk best behoorlijk.
Nog maar eens denken
Groet,
Kees _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
Gender: Male Age: 51 Joined: 29 Oct 2008 Posts: 352 Location: Deventer
Posted: Fri 04 Jul 2014, 21:12 Post subject:
Jazeker! Ik heb hem ook. Voor reserve of als ik te gaar ben om m'n zware apparatuur mee te nemen. Ik heb hem nu een jaar of zo. En destijds op internet allerlei recensies gelezen. De kwaliteit is inderdaad verbluffend. Natuurlijk niet als je het 1 op 1 vergelijkt met een spiegelreflex. Maar vooral ook de veelzijdigheid van het objectief is erg prettig.
En er zijn ook allerlei mogelijkheden om 'blind' de instellingen als over-/onderbelichten, diafragma, iso, etc. Bijna als een spiegelreflex. Ik wil je tzt die 'foefjes' wel sturen, als dat nodig mocht zijn.
Ik ben dus overgegaan tot de aanschaf van de panasonic lumix FZ200.
Resultaten lijken veelbelovend.
Dank dus, Arno!
Overigens lijkt me Rhinocamera.nl een zelfde verhaal.
Geļmporteerd uit Engeland......
Waarschijnlijk geen probleem (alleen geen Nederlandse handleiding) tot het moment van reparatie/garantie.
Toch, of heb ik dat mis? _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum