Ruud van Veenschoten wrote: |
Texel is altijd goed voor vogels. Ik kom er zelf een keer of zes per jaar en altijd voldoende te fotograferen. Tijdens de vogeltrek 60 of meer soorten is normaal op Texel.
De soorten die Joep al schreef kan ik volmondig beamen. Kijk goed op de Eierlandse dam bij de vuurtoren, daar kom je vaak van alles tegen aan rustende vogels. Paarse strandlopers, drietenen, steenlopers, rustende roodborsten ![]() Rondje Horsmeertjes gewoon doen. Met een beetje geluk velduil. Blauwe kiekendief zit daar ook wel. En anders landschappen fotograferen. De luchten op de Noordzee en de wadden zijn echt de moeite van het fotograferen waard. Ga gewoon genieten....... Groet, Ruud |
Riet Kraanen wrote: |
In het winkeltje De Verrekieker in de dorpsstraat in De Cocksdorp kan je een kaart kopen van alle vogel plekken op Texel. Ik ging voor een kaart en stond even later buiten met een kaart en een verrekijker. Heel verleidelijk winkeltje voor vogelaars. De eigenaar zelf vogelaar kan je van alles vertellen over het eiland op dit gebied. Fijne vakantie. |