peterh50 wrote: | ||
Dank voor de links, Jan. Mooie fotovoorbeelden en nuttige test. De AF van de 7Dmark II scoort daarin prima.
Volgens mij staat daar dat alledrie de camera's met de extender het centrale punt gebruiken plus evt de expansion points en dat daar dus geen verschil in zit. All three cameras provide standard precision cross-type autofocus with EF lens/extender combinations that have a maximum aperture of f/8, either at the center point alone or with reference to the 4 focusing points surrounding the center point when AF Point Expansion is activated. Advantage: Draw Ik volg de discussies en reviews met belangstelling. Men is het over het algemeen wel eens over de winst in AF, (vergeleken met de 7D) maar de meningen lopen verder uiteen voor wat betreft de winst in beeldkwaliteit bij de hogere iso's. En dat was/is voor veel 7D bezitters toch een heel belangrijk argument... Gr. Peter |
peterh50 wrote: |
Volgens mij staat daar dat alledrie de camera's met de extender het centrale punt gebruiken plus evt de expansion points en dat daar dus geen verschil in zit.
All three cameras provide standard precision cross-type autofocus with EF lens/extender combinations that have a maximum aperture of f/8, either at the center point alone or with reference to the 4 focusing points surrounding the center point when AF Point Expansion is activated. Advantage: Draw Gr. Peter |
Quote: |
Ik heb ook een aantal tests gezien met iso prestaties 7D en 7DII naast elkaar. Dat loog er niet om! Daar zit echt ook een joekelsgroot verschil in. |
Voor geïnteresseerden heb ik nog een link met wat foto's van de 7DMK2 + Tamron 150-600mm : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1335912 |
De ruis bij de 7D II is beduidend minder dan bij de 7D. Vanwege het slechte weer een aantal testfoto's binnen gemaakt met ISO 3600. Die zien er prima uit. Deze foto's zagen er met de 7D veel minder goed uit. |
De ruis bij de 7D II is beduidend minder dan bij de 7D. Vanwege het slechte weer een aantal testfoto's binnen gemaakt met ISO 3600. Die zien er prima uit. Deze foto's zagen er met de 7D veel minder goed uit. |
Via bijgaande link een foto van onze hond met ISO 3200. Niet bewerkt. Bewust enkele donkere stukken gefotografeerd om de ruis goed te laten zien. |
Al met al geen tel spijt van mijn upgrade. Zonder deze camera zeker een aantal foto's niet kunnen (AF tracking) / durven (hoge ISO) maken. |
Ik kan die foto's zo gauw niet vinden, maar deze link is ook heel interessant: http://www.clarkvision.com/reviews/evaluation-canon-7dii/ |
Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ................... |
Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ................... |
Wordt er nu niet té veel aandacht geschonken aan de apparatuur?
Het percentage scherpe/onscherpe foto's wordt voornamelijk bepaald door de 30 cm áchter de camera |
Reest wrote: | ||
Wordt er nu niet té veel aandacht geschonken aan de apparatuur? Het percentage scherpe/onscherpe foto's wordt voornamelijk bepaald door de 30 cm áchter de camera ![]() Groet Rinus |