Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sat 03 Jan 2015, 7:42 Post subject: Maandopdracht Januari 2015; Ode aan de meeuw
Van Sieb kreeg ik de volgende opdracht:
De opdracht voor januari:
Breng "een ode aan de meeuw".
Zet "de Meeuw" zo pakkend mogelijk op de foto, een foto die daardoor ook meer kijktijd pakt. Door licht, compositie, actie, entourage of wat dan ook. Landmeeuw, zeemeeuw, stadsmeeuw, sneeuwmeeuw, groepsmeeuw, stormmeeuw, experimenteermeeuw, zwart-witmeeuw, het kan allemaal.
Wel zijn alle meeuwen gelijk, bij de beoordeling mag de soort meeuw geen rol spelen.
Benieuwd of "pakkend" breedgedragen winnaars oplevert, of dat er een peloton aan winnaars is met zeer uiteenlopende genres.
Dat er maar veel inzendingen mogen komen en veel kijkers die zich over de foto's uitlaten.
Tenslotte Nico Dijkshoorn nog over een dode meeuw (dode meeuw, waar dan ook, mag overigens niet mee doen):
Dode meeuw op strand
ja
uitsloven
met bochten en zo
en daar liggen
we dan
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 3 t/m 25 januari 2015 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 januari 2015 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
mooie opdracht waarbij alle ruimte is voor iedereen...
ik heb er zin in.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gaaf! Meeuwen genoeg, zelfs in Alicante waar ik naar toe ga, dus het moet wel raar lopen als ik niet mee kan doen (zoals geen internetverbinding hebben daar)
Fijne opdracht.
Want: fijne vogels, meeuwen
grtz, josephine
Peter Wijn zei het al bij m'n foto voor de afgelopen M.O.: "met deze foto kun je aan elke maandopdracht meedoen"
En inderdaad!
Maar ik moet hem dan wel weer opnieuw maken natuurlijk.
Gelukkig doet de soort meeuw er niet toe, want hier zijn alleen maar akkermeeuwen.
Posted: Sat 03 Jan 2015, 17:22 Post subject: meeuw
Hoi Sieb,
Ben je al weer terug uit verweggiestan?
Wat een hele leuke opdracht.Zoals je vast wel gelezen hebt in de reactie van je maandopdr.Ik vind meeuwen zooooo mooi,dus ik ga er helemaal voor.
Mijn kleinkinders(8-10) weten al als ik dood ben dat ik als meeuw terug kom,en dat vinden ze prachtig :)
Morgen krijgen we wat beter weer dan vandaag,de zon hoeft bij al dat wit niet voor mij te schijnen,dus op naar het strand,
groetjes Lidi _________________ canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Posted: Sun 25 Jan 2015, 10:58 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Vandaag, 25 januari 2015, is de laatste dag dat foto's voor de maandopdracht van januari kunnen worden aangeboden. Er is nog plek in het maandopdrachtalbum!! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Mon 26 Jan 2015, 8:48 Post subject:
De foto's voor de maandopdracht van Januari 2015 staan inmiddels online. De tijd om commentaren te schrijven en nominaties uit te delen is weer aangebroken! Dit kan t/m 30 januari, op 31 januari wordt de uitslag bekend gemaakt. Veel plezier met de foto's!
leuke opdracht en een leuk "spelersveld". heel verschillend qua uitvoering. er zitten enkele hele mooie beelden tussen.
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Klaar met commentaren en heb ook 2 nominaties gegeven, de derde vind ik lastig....
Wel opvallend dat een opdracht waar iedereen aan mee had kunnen doen zo weinig inzendingen heeft opgeleverd.
En ook viel me op dat er geen enkele foto bij zit van de meeuwenzondvloed bij Scheveningen!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Eveneens twee nominaties uitgedeeld en de foto's van verhaaltjes voorzien. Ongelofelijk dat er ook bij deze opdracht toch nog zo weinig is ingezonden, leeft het idee voor die maandopdracht uberhaupt nog wel?
Ik vond het een fijne opdracht.
grtz, josephine
Posted: Fri 30 Jan 2015, 9:47 Post subject:
HERINNERING: Vandaag (30 januari) is het de laatste dag dat de foto's van de maandopdracht januari in competitieverband kunnen worden genomineerd en becommentarieerd. Morgen wordt de uitslag bekend gemaakt.
Aan Josephine dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Mijn felicitaties aan het podium en iedereen weer bedankt voor zijn/haar inbreng. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Last edited by Arie Ouwerkerk on Sat 31 Jan 2015, 11:54; edited 1 time in total
josephine, van harte gefeliciteerd, ik vond de jouwe ook de mooiste. ook de andere winnaars van harte. josephine, aan jou de uitdaging een opdracht te verzinnen waar heel birdpix aan mee gaat doen...
Last edited by Gert-Jan Cromwijk on Sat 31 Jan 2015, 11:18; edited 1 time in total
Tjonge - ik heb wel eens een grote bek maar dat ik ooit iets zou winnen is toch nooit serieus in me opgekomen hoor! Bedankt dus allemaal voor de nominaties, en de eer komt hier voor 100% de dunbekmeeuw toe, met zijn aanbiddelijk mooie uiterlijk.
Roland, Gert-Jan en Sieb, jullie ook gefeliciteerd met de ereplaatsen.
Ik heb de nieuwe opdracht al aan Arie doorgegeven, en dan nu maar weer met beide benen op de grond gaan staan ....
grtz, josephine
Josephine: heel terecht!
Ik had het je voorspeld: met 2 vingers in je neus ga je dit winnen ....maar je moest eerst nog wel even die Dunbek vinden en er een beetje leuk plaatje van kunnen maken. Gelukt dus!
Van harte!
Ook de anderen gefeliciteerd!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Alle winnaars van harte ! Ikzelf ben niet zo van de wedstrijden maar vond het toch leuk om mee te doen ! volgende keer zal ik iets beter mijn best moeten doen tussen deze ,,cracks" in ! Heb nog wel even een opmerking; omdat het toch vaak een vaste ,,kern" is die meedoet geef ik even aan dat via de exif eenvoudig is in te schatten wie wie is en dat zou eigenlijk niet mogeljk moeten zijn toch ?Niet meesturen dat ding, anders kan je net zo goed de naam erbij zetten...
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Sat 31 Jan 2015, 18:22 Post subject:
Felicitaties aan Josephine, uw Dunbekmeeuw was ook mijn favoriet!
Groet
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Ik onderschrijf de opmerking van Anton. Dat van die Exif gegevens had ik ook al bedacht, maar hoe voorkom je dat die meegestuurd worden? Kun je die verwijderen dan? Of kunnen de mods dat uitschakelen?
Afgezien daarvan.....ook zonder Exif gegevens hadden jullie de mijne wel kunnen raden, denk ik....
Josephine: gefeliciteerd enne... zie mijn commentaar onder jouw foto: ik had je door, Schallekie! Ook zonder Exif......
Net terug uit een internetloos stukje Drenthe zie ik dat die fraaie dunbekmeeuw van Josephine gewonnen heeft. Gefeliciteerd.
En ook Roland en Gert-Jan van harte. Mooie foto's zijn het.
Groet,
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum