Posted: Wed 25 Mar 2015, 17:54 Post subject:
Geen ervaring met de sigma, maar de canon 10-22 efs heb ik zelf gehad en gebruikt op mijn 50d en was/is een geweldige lens _________________ Canon 6D
canon 50mm 1.8
canon 24-105 L is
canon 70-200 2.8 L is
Tamron 150-600
Gender: Male Age: 66 Joined: 11 Nov 2011 Posts: 8 Location: Breskens
Posted: Fri 27 Mar 2015, 10:43 Post subject:
Als je een ondergrens van 17 mm accepteert, dan is een topper de EF-S 17-55 2.8 IS USM, daar heb ik hele goede ervaringen mee. _________________ All Canon, een Sigmonster, wat manfrotto en Jobu
Als je specifiek op zoek gaat naar een groothoeklens, lijkt me 17 mm toch een niet acceptabele ondergrens. Heb zelf geen ervaring met de 10-20 mm f3.5, maar hoor er wel goede dingen over.
Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Fri 27 Mar 2015, 19:33 Post subject:
Canon 10-22mm USM blijft een toplens. Canon maakt gewoon toplenzen die andere merken voor blijven. Het stelt scherp waar jij het scherp wilt hebben, het gebruikt goede materialen (behuizing, USM, Diafragma, Software etc.) en het behoudt zijn waarde. Tja, of er echt top lenzen zijn voor groothoek op een APS-C camera, daar zijn de meningen over verdeelt. Waarschijnlijk helpt deze link je verder: http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-Landscape-Lens.aspx
Hij zit echt ontzettend goed met zijn aanbevelingen. Ik vertrouw er na 7 jaar volledig op. Zijn bevindingen kloppen met mijn ervaringen.
Zelf gebruik ik al jaren de Tokina 11-16mm naar volle tevredenheid op mijn Canon 7D. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum