Gender: Male Age: 65 Joined: 27 Jun 2006 Posts: 13 Location: Hoevelaken
Posted: Tue 27 Jun 2006, 12:32 Post subject: PSP of Photoshop?
Ik ben beginnend foto hobbyist, en heb nog maar weinig ervaring met digitaal bewerken van foto's. Tot nu toe "rommelde"ik wat met Corel Photo Paint 11. Nu vraag ik me af met welke software ik het beste kan gaan werken? Als je in de diverse bladen kijkt, hebben ze het altijd over Corel Paint Shop Pro en Adobe Photoshop. Hier worden dus ook de meeste tutorials voor gegeven! Ik denk dus dat het het beste is met een van die twee pakketten te beginnen.
Ik zou echter alvorens tot aanschaf van een pakket over te gaan, eerst graag eens van jullie willen weten waar ik volgens jullie het beste mee kan gaan beginnen.
Graag jullie reacties dus!
Groeten
Henk _________________ Canon EOS350D met 18-55mm 1:3.5-5.6 II USM en EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM.
Manfrotto 682B monopod
Posted: Tue 27 Jun 2006, 12:39 Post subject:
Het beste kun je ze allebei 'even' proberen.
Ik heb voordat ik op PS overstapte altijd met PSP gewerkt. PSP beviel/bevalt me eigenlijk prima, vooral ook de overzichtelijkheid van het programma. Uiteindelijk kan het niet op tegen PS.
Wellicht kun je als beginner eerst met de veel goedkopere PSP aan de gang en als je wat verder bent overstappen op PS.
Tip om legaal goedkoop(er) aan een volledige versie van PS te komen: Koop een oude versie voor weinig en koop dan de laatste aanvulling.
Gender: Male Age: 54 Joined: 28 May 2006 Posts: 53 Location: enschede
Posted: Tue 27 Jun 2006, 14:13 Post subject:
als je niet zoveel ervaring hebt met digitaal foto's bewerken kun je mischien adobe elements 4.0 proberen. Dit programma is erg gemakkelijk in gebruik _________________ Nikon d200 lens nikkor 18-200 f3.5-5,6G if ed vr,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Nikon, Sigma 500mm/f4,5, Nikon 1,4 tc
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum