Bennie masman wrote: |
Hallo
Ik denk dat bij de 400mm je auto focus niet meer werkt. Gr Bennie |
Wilfred Marissen wrote: |
Ik heb beide, ik denk dat de 400mm f5.6 uiteindelijk sneller scherp stelt in verglijking met 70-200mm+2x. Dit zou bij vogels in vlucht wel een voordeel kunnen zijn. Nadeel is dat de 400mm geen IS heeft waardoor je bij lagere sluitertijden weer wat op scherpte zal in leveren. Dat gezegd hebbende, 400mm is een zeer scherpe lens.
Verder is het de vraag of je beide lenzen zou meenemen in het veld. Sinds ik 70-200 combi heb neem ik deze vaker mee en laat ik de 400mm thuis liggen. Mocht het totaal gewicht je nog iets doen, 400mm is lichter. Gr. Wilfred |
kanon wrote: |
Daar ben ik niet zo zeker van: de 70-200 + 2x is bij lange na niet zo snel als de 400 prime. Dus voor vlucht foto's red je het niet met de zoom
Groet, Henk-Jan |
kanon wrote: |
@Froggies:
dan kies je tussen een 100-400 of een 70-200 + ext en juist de extender is de bottlenek. Ga je voor snelheid dan is de keuze een 100-400 of een 400 prime, wil je meer keuze, dan is de 70-200 + ext natuurlijk erg handig. Mijn eigen ervaring is dat de laatste combi het steeds 'net niet' is. Dus is het alternatief: verkoop de 70-200 + ext en schaf een 100-400 aan, dan mis je 30 mm onder maar daar krijg je snelheid voor terug. Het blijft kiezen. Met vriendelijke groet, Henk-Jan |