Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

lens defect

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 09 Jul 2015, 20:32    Post subject: lens defect
Hallo allemaal

heeft er iemand ervaring mee als je de gevreesde Err 01 krijgt met als extra output , F0.0 .?
heb begrepen dat dit dus een diafragma probleem is , heb een objectief gekocht 14-2-2015 en pas 17-4-2015 gebruikt (tuurlijk wel een paar foto's genomen een stuk of 10 maar) kreeg dit natuurlijk ook op een punt dat je het niet kunt gebruiken ( tijdens een workshop van 7 uur en na 3 uur ) kom je bij K.E. wordt het objectief opgestuurd , krijg ik het terug na ruim 6wkn , en hij deed het weer, uitleg elektronische gedeelte vervangen . nu kocht ik de canon 7D MK2 en na 5 foto's weer die zelfde foutmelding , op een andere camera gezet en hij deed het weer 5 foto's gemaakt uit gezet volgende avond zet de camera aan en weer dezelfde foutmelding alleen nu niet meer aan te krijgen kom je bij K.E en die zeggen ijskoud dat die maar weer gemaakt moet worden en dat zij er verder niets mee doen , omdat de lens geregistreerd is . mijn vertrouwen in deze lens is dus compleet weg , wie weet wat ik hiermee kan doen ? en voor degene die het wil weten het is de TAMRON 150-600 . heb er nog geen 4 uurtjes mee gefotografeerd .
misschien weet hier iemand een oplossing ?

mvg gerrit

Gert-Jan

PostPosted: Thu 09 Jul 2015, 22:16    Post subject:
Dag gerrit

Van Tamron heb ik wel meer niet al te beste dingen gelezen. Verder
Is het jammer dat je de lens pas na 2 maanden bent gaan gebruiken anders had je hem binnen 2 weken netjes terug kunnen brengen. Nu doet KE netjes wat ze kunnen doen en zal je het uit moeten zweten. en hopen dat alles goed komt. je hebt nog iets minder dan 5 jaar garantie dus tijd genoeg om het probleem op te lossen. maar volgens mij kun je de lens gewoon terug brengen want je hebt recht op een goed werkend product.

Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote

joppie

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 10 Jul 2015, 15:38    Post subject:
probeer de contacten van de lens eens met een droge doek schoon te maken, ik heb daar ook wel eens last van als ik een lens lang niet gebruikt heb (is dan wel niet van tamron) maar is het proberen waard.
Back to top
Reply with quote

gerjanbo

PostPosted: Sat 25 Jul 2015, 10:01    Post subject: Re: lens defect
gerjanbo wrote:
Hallo allemaal

heeft er iemand ervaring mee als je de gevreesde Err 01 krijgt met als extra output , F0.0 .?
heb begrepen dat dit dus een diafragma probleem is , heb een objectief gekocht 14-2-2015 en pas 17-4-2015 gebruikt (tuurlijk wel een paar foto's genomen een stuk of 10 maar) kreeg dit natuurlijk ook op een punt dat je het niet kunt gebruiken ( tijdens een workshop van 7 uur en na 3 uur ) kom je bij K.E. wordt het objectief opgestuurd , krijg ik het terug na ruim 6wkn , en hij deed het weer, uitleg elektronische gedeelte vervangen . nu kocht ik de canon 7D MK2 en na 5 foto's weer die zelfde foutmelding , op een andere camera gezet en hij deed het weer 5 foto's gemaakt uit gezet volgende avond zet de camera aan en weer dezelfde foutmelding alleen nu niet meer aan te krijgen kom je bij K.E en die zeggen ijskoud dat die maar weer gemaakt moet worden en dat zij er verder niets mee doen , omdat de lens geregistreerd is . mijn vertrouwen in deze lens is dus compleet weg , wie weet wat ik hiermee kan doen ? en voor degene die het wil weten het is de TAMRON 150-600 . heb er nog geen 4 uurtjes mee gefotografeerd .
misschien weet hier iemand een oplossing ?

mvg gerrit

hallo allemaal
Heb ondertussen meerdere gespreken gehad met zowel Tamron als kamera Express en het is nu weer goed geregeld , heb een nieuw exemplaar gekregen , dus eind goed al goed .

Gert-Jan

PostPosted: Sat 25 Jul 2015, 12:24    Post subject:
Fijn dat je je de boel weer op orde hebt. Je hebt er toch vooral een hoop gezeur en werk van gehad.

Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote

joppie

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 25 Jul 2015, 13:09    Post subject:
mooi dat het geregeld is
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum