Posted: Sat 01 Jul 2006, 14:30 Post subject: Zeiss Diascope met Zeiss foto-adapter: ervaringen
Dag,
Uiteraard weet ik het: voor digiscoping kan men door diverse redenen beter geen foto-adapter gebruiken met een digitale spiegelreflex.
Ik ben echter toch benieuwd naar de ervaringen met de Zeiss Diascope 85T* in combinatie met de Zeiss foto-adapter en een Canon 300D.
Alvast bedankt,
Ben _________________ * Zeiss Diascope 85 T* FL
* Zoom 20-60x
* WA 30x
* Canon 300D Rebel
volgens mij heeft Zeiss ook een digiscoopadapter voor een spiegelreflex. In NL. doen weinig mensen het, maar digiscopen met een DSLR kan verrassend goede resulaten geven.
Gender: Male Age: 49 Joined: 10 Oct 2005 Posts: 26 Location: Eelde
Posted: Sun 02 Jul 2006, 7:10 Post subject:
Wij gebruiken zelf de Canon 350D met ef 50mm 1.8 lens. Hier komt de adapter van zwarovski op , en dan gaat dit geheel op de telescoop. (Swarovski ATS80HD)
Wij zetten de lens op MF en stellen dan scherp met de telescoop. Het is even wennen , maar zeker de moeite waard.
Als het met Swarovski wil moet het met Zeiss toch ook kunnen.
groeten , Martijn en Sarah. _________________ Canon 350D
Canon 30D
Canon EF 300mm F4 L IS USM
Canon EF 1.4x Extender
Gitzo G1325 + Gitzo G1376M
1-pootstatief Manfrotto682B
Raamstatief Manfrotto243+482
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum