Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

bialowiza park - Polen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 04 Jul 2006, 9:52    Post subject: bialowiza park - Polen
zijn er mensen die hier al eens geweest zijn en mij mooie plekken kunnen vertellen voor dierfotografie (uiteraard m.n. vogels)? We gaan er eind augustus / begin september 2 á 3 weken naartoe om te trekken...
Back to top
Reply with quote

JMKimstra

PostPosted: Tue 04 Jul 2006, 11:16    Post subject:
Schoffie,

Probeer deze gids 'The nature guide to the Bialowieza primeval forest' van Crossbill. OA verkrijgbaar bij KNNV en Vogelbescherming, maar volgens mij ook in de boekhandel. Is een uitgebreide gids van wat waar te zien is.

Veel plezier!!

Janneke
Back to top
Reply with quote

Jaap Schelvis

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Jul 2006, 14:54    Post subject:
@Schoffie,
Die gids is idd een aanrader; geeft veel nuttige informatie.
Leuke plekjes zijn o.a. de paleistuinen en het wandelpad "Bison ribs" (Zebra Zubr) allebei vlakbij het dorp. Ik zou ook zeker een excursie met gids in het strikte reservaat boeken. Dat is de enige manier om dat deel van het oerbos te zien te krijgen en ze brengen je naar de beste plekjes. Augustus is wel niet de beste tijd voor bv spechten, maar op die excursie heb ik alle mogelijke spechten al gezien en dit jaar ook de Drieteen kunnen fotograferen, zie HIER
Ik kom zelf begin augustus ook nog in het gebied, dus wellicht heb ik tegen die tijd nog wat actuelere informatie (ga o.a. proberen Wisenten te vinden met hulp van een oud-boswachter).
Groet,
Jaap

schoffie

PostPosted: Wed 05 Jul 2006, 10:54    Post subject:
Ok... dank jullie wel..

boekje inmiddels besteld!!!

Voor mij is het de eerste keer in Polen, we trekken door vanuit Tsjechië (gaan eerste naar vrienden daar) en daarna per auto naar Bialowieza park. We gaan wel met twee honden en ons dochtertje van dan een jaar.

Weten jullie daar goede kampeerplekken (hoeft niet persé een luxe camping te zijn, we zijn gelukkiger met een plek ergens ver weg van de bewoonde wereld, ik weet niet of je mag wildkamperen in Polen).

sorry dat ik zoveel vraag maar van internet werd ik niet zo heel veel duidelijker. Hoe moet ik toegang tot de strict area (want daar willen we idd graag in) reserveren, moet dat van te voren of kan dat ter plekke? en dat is neem ik aan voor één dag (deel)? Honden mogen niet mee, zou daar een oplossing voor zijn?

dank voor het beantwoorden van mijn vele vragen!!!

groet Johan
Back to top
Reply with quote

Jaap Schelvis

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 05 Jul 2006, 11:17    Post subject:
Johan,
Wildkamperen is daar in de omgeving niet toegestaan, maar vlakbij het dorpje is een prima camping.
Excursies in het strikte reservaat kun je denk ik het beste ter plekke reserveren. Wanneer het druk is heb je kans dat je niet direct de volgende dag kunt, maar mogelijk kun je aansluiten bij een ander groepje. Wij gaan met de ogelreizen meestal 's morgens vroeg vanaf 05:30 tot een uur of 12, maar volgens mijn kun je ook andere tijden boeken. Honden zijn idd geheel uit den boze. Mogelijk dat ze op de camping een oppas weten of kunnen regelen?!
groet,
Jaap

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum