Doodles wrote: |
Je hebt gelijk als je stelt dat het weinig zin heeft als andere mensen hun monitor niet calibreren. Maar dan heb je het enkel over het bekijken op een scherm.
Als je je foto's ook wel eens laat afdrukken (je weet wel, zoals we dat heel vroeger deden ![]() |
Doodles wrote: |
. . . . . . Eens per maand gebruiken en je prints zijn precies zoals je schermweergave. Als je tenminste de juiste centrale kiest, namelijk een die ook met specifieke printerprofielen werkt... |
HJDT wrote: |
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. De afdrukken die ik laat maken zijn nagenoeg precies hetzelfde (ik zie geen verschil) als hoe de foto's op mijn scherm weergegeven worden. Mijn monitor is niet gecalibreerd maar ingesteld naar mijn eigen wensen. Wat is voor mij dan het nut van het uitgeven van 200 euro (of meer) voor een calibratieset ?? |
HJDT wrote: |
M.i. zit daar precies de crux van je verhaal. Het werkt allemaal uitstekend mist je de juiste afdrukcentrale kiest, die zich aanpast aan JOUW profiel !! Op dit moment heeft nog geen argument me over kunnen halen om mijn monitor te calibreren. Ik ben nog steeds heel tevreden met de kleuren van afdrukken die ik terug krijg van de ontwikkelcentrale. |
Jacob wrote: |
Met een goede centrale bedoelen jullie een winkel die vervolgens een goeie centrale gebruikt als ik het goed begrijp? Ik ken in amsterdam wel goede labs maar dat is meer dan een centrale en dat zie je ook goed terug in de prijs... |