Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Sat 31 Oct 2015, 20:12 Post subject: Maandopdracht November 2015; Cijfers en letters
Van Gert-Jan kreeg ik de volgende opdracht:
Als rasechte schoolmeester stel ik als nieuwe maandopdracht voor: letters en cijfers.
Hierbij kun je aan verkeers- en informatieborden denken, maar ook aan ganzen die bijvoorbeeld in een strakke formatie vliegen.
Persoonlijk zou ik het liefst letters en cijfers zien die je niet zelf hebt gemaakt, maar die je "vanzelf" buiten tegen komt.
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 november 2015 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 november 2015 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Tjonge, dat wordt lastig .... maar hoe lastiger, hoe motiverender, hopelijk. Het zou leuk zijn als er weer wat meer inzendingen komen (ik had deze maand een beschamend goede reden om mijn foto niet in te zenden ..... - zo beschamend dat ik het hier niet eens durf op te schrijven).
grtz, josephine
@ Teune: psssst .... heel zachtjes in je oor en niet doorvertellen he?
Mijn harddisk is weer eens gecrashed en mijn mooie foto'tjes dus een soort van verdwenen .... maar ik ben er mee bezig - sssst!
grtz, josephine
Leuke opdracht waar ik mee bezig ben geweest.
Hopelijk hebben meerdere mensen wat ingezonden. Het kan vandaag en morgen nog zie ik nu!
T/m 25 nov.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Posted: Thu 26 Nov 2015, 16:16 Post subject:
Weinig inzenders deze maand, het was een lastige opdracht. Maar het is weer de tijd om ze te bekijken en te beoordelen. Dat kan tot en met 29 november 2015. Een dag later, 30 november, wordt de uitslag bekend gemaakt.
Inderdaad niet zoveel inzenders... sorry als de opdracht te moeilijk was. Anderzijds: je bent vrij snel klaar met commentaartjes schrijven.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Die opdracht was niet te moeilijk Gert-Jan, juist niet, maar je merkt de laatste tijd wel vaker dat er niet veel inzendingen zijn voor de MO. Ik heb mijn commentaren eronder gezet in elk geval, even laten bezinken en dan de nominatie(s) uitdelen.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 64 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 89 Location: Amsterdam
Posted: Thu 26 Nov 2015, 20:37 Post subject:
Foto's van commentaar voorzien. Goede inzendingen die prima voldoen aan de opdracht. Met een beetje goed nadenken lagen veel plekken voor de hand! Kan helaas momenteel geen nominaties geven. _________________ Canon 1 DX Mark III, Canon 90 D en Canon 500 MM 4.0 Type II, 100-400 mm, 70 - 200 MM, 16 - 35 MM.
Posted: Sun 29 Nov 2015, 14:33 Post subject:
Vandaag, 29 november, is de laatste dag dat de nominaties in competitie verband kunnen worden gegeven aan de foto's van de maandopdracht van november. Ik hoop dat zoveel mogelijk gebruikers van Birdpix van de deze mogelijkheid gebruik maken!
Aan hjstukker dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Mijn felicitaties aan het gehele podium en iedereen bedankt voor zijn/har inbreng. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Winnaars van harte - ik vond ondanks de weinige inzendingen een keuze nog moeilijk.
Deze maand lukte het mijzelf alweer niet om iets in te sturen, maar het zou toch fijn zijn als we de volgende keer weer massaal meedoen. Dus ik kijk uit naar de volgende opdracht, en neem me, zoals gewoonlijk, voor om daar nu eens serieus tijd voor uit te trekken.
grtz, josephine
Van harte gefeliciteerd Herman en natuurlijk ook Peter.
Ik vond dit een erg leuke opdracht. Heb weer eens heel anders gekeken.
Iedereen bedankt die de moeite genomen heeft een commentaar te geven. En natuurlijk ook bedankt voor de nominaties.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Ondanks de moeilijkheidsgraad leuke foto's!
Herman, gefeliciteerd met de 1e plaats, Peter en Nel met de tweede en derde.
Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht, 'k vind het een pracht onderdeel van Birdpix. Juist zoals Nel aangeeft, je gaat anders kijken (en misschien ook fotograferen); er zijn in mijn achterhoofd altijd een paar maandopdrachten van vorige maanden actief.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Mon 30 Nov 2015, 14:10 Post subject:
Herman, van harte gefeliciteerd! Nel en ik zaten je nog dicht op de hielen maar om jouw fraaie V kon niemand heen. Hopelijk heb je een mooie nieuwe opdracht voor ons in petto en ik sluit me helemaal aan bij Gert Jan...de maandopdracht is een mooie kans om eens iets anders met fotograferen bezig te zijn... _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Het is me dit keer helaas niet gelukt om mee te doen. Ik dacht dat ik wat had in de haven van Scheveningen, maar die was toch niet goed genoeg om de strijd aan te gaan met zoveel kwaliteit!
Volgende keer maar weer!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Mon 30 Nov 2015, 18:05 Post subject:
Ik kan niet bij de knopjes, maar heb de vraag doorgestuurd. De overige foto's hebben geen, 1 of 3 nominaties _________________ Zie voor veel meer foto's:
Herman, gefeliciteerd, en Peter en Nel natuurlijk ook.
Foto's waar ook mijn nominaties naar toe zijn gegaan, de prachtige V en de geheimzinnige valk.
Lage aantal inzendingen heeft wellicht ook te maken met het donkere,natte, sombere weer dat we volop hebben gehad.
Groet,
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Gender: Male Age: 75 Joined: 09 Jan 2013 Posts: 13 Location: Hattem
Posted: Tue 01 Dec 2015, 15:30 Post subject: Maand opdracht.
Beste mensen,
Wat geweldig als er iets gebeurt dat je niet verwacht.
Het is mij hier overkomen.
Nog geen jaar ben ik met heel veel plezier aan het fotograferen en dan dit.
Negen nominaties en een hele boel te gekke, aardige reacties.
Allemaal heel hartelijk dank daarvoor!
Zelf genoot ik ook van de andere foto's. Samen sterk!
Op naar de volgende opdracht!
Een hartelijke groet aan alle deelnemers en hen die reageerden ,
Herman _________________ Canon D5 Mark IV met een 100-400 mm. lens.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum