kanon wrote: | ||
Dat lijkt me een scherpe analyse, hulde Groet, Henk-Jan |
palombian wrote: |
Ik kom hier even kijken en schrik wel echt over de zeer negatieve berichten over de 7DII.
Heb dit toestel zelf sinds eind 2015 en nooit enig probleem ondervonden. Ook niet met de eerste 7D die ik nog steeds heb. De 7DII is merkelijk beter van AF (wel behoorlijk AF microadjust instellen voor al je lenzen en apart met de extenders). Zowel met een oude lens als de 400 5.6 als met de 400 DO II komen er erg scherpe beelden uit, ook met extenders, alhoewel een 1Dx nog wel beter zal zijn. Je haalt ook meer uit de raw bij slecht licht en hogere ISO. Hopelijk is dit een geisoleerd geval, ik kan me moeilijk voorstellen dat alleen ik geluk zou gehad hebben ![]() |
Froggies wrote: |
Palombian dit is ook mijn mening. Ben tot nu toe zeer tevreden over de camera. Gebruik een 500mm 4L maar ook een 100-400mm mkii met en zonder extender 2.0 beelden zijn erg scherp. AF is echt super snel en 10 beelden net een mitraileur. |
Ik vraag mij ook wel eens af of dit niet het nadeel van internet is, tevreden mensen lees je minder over dan mensen die een probleem hebben. Let wel het is erg zuur als je een probleem hebt, |
dennisstronks wrote: |
je zegt de problemen kunnen zonder problemen opgelost worden, is het dan bekend wat het probleem van sommige camera's is?
mvg, Dennis |
dennisstronks wrote: |
Mijn camera is inmiddels voor de 2e keer opgestuurd en ik moet zeggen dat ik met mijn exemplaar echt klaar ben.
Je begint toch echt te twijfelen aan jezelf wanneer je na een reparatie nog steeds problemen hebt (ze zijn zelfs groter geworden), ik hoop dat Canon nu echt het probleem erkent en voor een vervangend toestel gaat zorgen. Waarschijnlijk is mijn camera er dus 1 uit de "gevreesde" 1e batch. mvg, Dennis |
Michiel Janssen wrote: |
Als je de camera koopt bij een webwinkel heb je 14 dagen de tijd om de camera uit te proberen (normaal gebruik, dus geen krassen maken). Als je niet tevreden bent, kun je de camera zonder opgave van reden terugsturen en is de webwinkel verplicht je het volledige aankoopbedrag inclusief administratie- en bezorgkosten terug te geven. In euro's dus geen tegoedbon o.i.d. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.
Ondanks Dennis' slechte ervaring met zijn camera en de service van Canon die misschien te wensen overlaat, is de 7D MkII echt geen slechte camera. Er zijn héél veel tevreden gebruikers. |
ik kan mij niet voorstellen....
ik denk... Ik neem aan... |