Gender: Male Age: 38 Joined: 14 Dec 2016 Posts: 2 Location: Duiven
Posted: Wed 14 Dec 2016, 13:08 Post subject: Welke lens?
Goedemiddag heren/dames,
Mede door mijn hobby (hengelsport) trekt het mij steeds meer om om dit te combineren met fotografie. En dan voornamelijk de fotografie van natuur/vogels.
Ben zelf een beetje aan het kijken voor een lens voor dit werk, maar omdat ik nieuw ben op dit gebied is het voor mij even zoeken.
Hoorde al gauw dat je voor vogels een lens nodig had van 500mm? Weet niet of dit ook daadwerkelijk zo is, omdat ik ook mensen zie schieten met een 400mm. Of zit er hier dan weer verschil tussen een vaste lens of een zoomlens. En zo ja wat geniet eigenlijk de voorkeur? Neem aan dat het met een vaste lens qua scherpte wel beter zal zijn.
Ik ben in eerste instantie niet van plan om de hoofdprijs te betalen, dus zoek het ook 2de hands.
Wat is een beetje een geschikte lens? Zat zelf te denken aan 2de hands voor 500/600 euro. Als goedkoper kan ook prima
Omdat je toch al genoeg te slepen hebt qua hengelspullen zou ik voor een lens gaan die niet teveel weegt. Ik denk dan meteen aan de Canon 100-400. Type II, die ik zelf heb en zeer tevreden over ben, krijg je niet voor de prijs die je aangeeft, maar een type I denk ik wel eerder (2e hands). In elkaar geschoven past ze gemakkelijk in je rugzak.
Er zullen ongetwijfeld nog andere opties zijn, maar dit was de eerste die me inviel.
Gender: Male Age: 59 Joined: 31 Dec 2011 Posts: 168 Location: Lievelde
Posted: Wed 14 Dec 2016, 13:52 Post subject:
Ik heb ooit met een 300mm geprobeerd vogels te fotograferen. Maar dan heb je toch echt wel millimeters te kort. Als ik jouw verhaaltje lees zou de tamron 150-600 of sigma 150-600 wel eens een mooie oplossing kunnen zijn. Die lenzen zijn nog goed te tillen en met een 2e-hands ben je ruim onder de 1000 euro klaar.
Want ik neem aan dat je geen 10 000 euro wilt uitgeven voor een lichtsterk telekanon van Canon/Nikon waar je een draagjongen bij nodig hebt. _________________ canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Gender: Male Age: 46 Joined: 02 Oct 2013 Posts: 11 Location: Vlaams-Brabant, België
Posted: Sat 07 Jan 2017, 20:10 Post subject:
De 2 sigma's die je daar opnoemt zou ik links laten liggen om u teleurstellingen te besparen.
Ikzelf heb jarenlang naar grote tevredenheid met de 300mm f/4 van canon gefotografeerd(al dan niet met de 1.4x extender voor extra bereik) Deze combinatie moet 2ehands voor zo'n 8 à 900€ op de kop te tikken zijn.
andere opties zijn de tamron en sigma 150-600 lenzen die tweedehands waarschijnlijk goedkoper zullen uitvallen.
groeten,
Hendrik _________________ 1DxII, 7DII, canon 600mm II, 100-400mm II, type III extenders
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 09 Jan 2017, 8:39 Post subject:
Komt niet in de buurt van die drie nieuwe 150-600 zooms van Sigma en Tamron.
Die oudere Sigma zooms komen geen van alle in de buurt. Paar uitzonderingen die niet in je budget vallen.
Vaste lens Sigma 400 F5,6 APO macro (een oudje) is ook goed. Die zou goedkoper kunnen. Wel even goed inlezen, want er kan iets zijn met het diafragma. _________________ hi lui
mooi licht
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum