Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 30 Nov 2016, 16:04 Post subject: Maandopdracht December 2016: Water
Van Lesley kreeg ik de volgende opdracht:
Een winterse plaat had me wel leuk geleken maar er is een grote kans dat dat lastig gaat worden omdat het maar de vraag is of het echt winter wordt.
Dus heb ik gekozen voor water en niet gewoon water maar het water moet wel echt een rol spelen in het beeld, op welke manier mag iedereen zelf verzinnen, hieronder wat voorbeelden:
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 december 2016 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 december 2016 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Genoeg watervoorbeelden en een opdracht die wel zou moeten lukken, lijkt me. Van harte gefeliciteerd met het winnen van deze leuke opdracht in elk geval Lesley!
grtz, josephine
Oei de tijd gaat snel! Nog maar een paar dagen! _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Posted: Sat 24 Dec 2016, 11:15 Post subject:
HERINNERING: Vandaag en morgen (24 en 25 december) zijn de laatste dagen dat foto's kunnen worden aangeboden voor de water-maandopdracht van december! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Even wachten tot het geen kerst meer is Thijs! Laat ze nog maar lekker genieten van de kerst. Ik zit ook te trappelen van ongeduld hoor. Morgen gaan we het zien - nou ja, straks, als iedereen weer uitgerust is.
grtz, josephine
Posted: Tue 27 Dec 2016, 10:44 Post subject:
Sorry voor de vertraging, maar soms zijn er belangrijker zaken in het leven. Ik heb zojuist de foto's van de maandopdracht zichtbaar gemaakt. Commentaren schrijven en nominaties uitdelen kan tot en 30 december. Op Oudejaarsdag wordt de uitslag bekend gemaakt.
mooie maandopdracht!! wat een goede inzendingen.
de meeste foto's voorzien van een commentaartje, nog even nadenken over de nominaties.
genieten!
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gender: Male Age: 59 Joined: 31 Dec 2011 Posts: 168 Location: Lievelde
Posted: Wed 28 Dec 2016, 19:11 Post subject:
Alle foto's van commentaar voorzien en er 3 genomineerd. Voor dit onderwerp had ik overigens nog wel wat meer inzendingen verwacht. _________________ canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Vreemd, ik had - dacht ik - een soortgelijk bericht als Gejo geplaatst maar ik zie dat er iets fout gegaan is: het is niet aangekomen.
Hoe dan ook, voor mij sprongen er 3 foto's overduidelijk uit en die heb ik genomineerd.
Inderdaad, vrij weinig foto's voor zo'n toegankelijke opdracht....
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Thu 29 Dec 2016, 18:00 Post subject:
HERINNERING: Vandaag en morgen (29 & 30 december 2016) kunnen de foto's van de maandopdracht nog worden genomineerd en van een commentaar worden voorzien. Graag zie ik dat zoveel mogelijk gebruikers van deze mogelijkheid gebruik maken!
Mijn nominaties zijn ook alweer uitgedeeld, en de foto's hebben allemaal een schrijfseltje er onder gekregen van me. De algehele kwaliteit vind ik heel goed dus het spant er om wie het gaat winnen.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 64 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 89 Location: Amsterdam
Posted: Thu 29 Dec 2016, 21:26 Post subject:
Alles van commentaar voorzien. Erg veel goede foto's. Mijn beste foto vond ik niet goed genoeg en als ik de inzendingen zie, weet ik dat ik terecht kritisch was op mijn eigen plaat. _________________ Canon 1 DX Mark III, Canon 90 D en Canon 500 MM 4.0 Type II, 100-400 mm, 70 - 200 MM, 16 - 35 MM.
Posted: Fri 30 Dec 2016, 16:13 Post subject:
Had ik (vind ik zelf) zo een leuke maandopdracht verzonnen heb ik zelf niet eens wat kunnen insturen, ben wel even bezig geweest maar het lukte helaas niet zoals ik het wilde.
Er zitten wel een aantal goede beelden tussen, ik heb 4 nominaties gegeven, ben benieuwd naar de winnaar. _________________ www.ltdphoto.com
Mijn felicitaties aan de winnaar en de rest van het podium. Aan Sieb dus de eer een nieuwe opdracht te bedenken. Iedereen weer bedankt voor zijn en/of haar inbreng. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Van harte gefeliciteerd, mooi podium van een mooie opdracht met mooie inzendingen!!
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Volkomen verdiend Sieb! Van harte en verzin maar een leuke en toegankelijke nieuwe opdracht. Gejo en Thijs ook van harte - ik was jullie toch net even voor met mijn scheve plaatje .....
grtz, josephine
Blij verrast. Zoveel sterke inzendingen en dan te mogen winnen.
Dank voor aandacht, commentaren, nominaties.
Medewinnaars ook gefeliciteerd, mooie foto's.
Had ook wel wat meer inzendingen verwacht, laagdrempelig onderwerp, maar wel bovengemiddeld veel commentaren bij alle foto's. Leuk en zeker bij de maandopdracht ook leerzaam (zowel om te ontvangen als om te geven).
Inmiddels nieuwe opdracht bedacht, volgens mij voor iedereen goed te doen, hoop op veel inzendingen en weer lekker veel commentaren.
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Gender: Male Age: 64 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 89 Location: Amsterdam
Posted: Sat 31 Dec 2016, 16:14 Post subject:
Felicitaties aan alle terechte winnaars van een maandopdracht met erg mooie inzendingen! _________________ Canon 1 DX Mark III, Canon 90 D en Canon 500 MM 4.0 Type II, 100-400 mm, 70 - 200 MM, 16 - 35 MM.
Gender: Male Age: 59 Joined: 31 Dec 2011 Posts: 168 Location: Lievelde
Posted: Sat 31 Dec 2016, 18:51 Post subject: maandopdracht
Van harte met die mooie meerkoetenpoot! Was voor mij ook de kanshebber. _________________ canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Alle winnaars gefeliciteerd. Vooral Sieb. Want die heeft nu een erg leuke opdracht bedacht _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gefeliciteerd Sieb!
En ook de andere terechte winnaars; het was ook mijn favoriete trio/kwartet.
En inderdaad, weer een leuke en laagdrempelige opdracht.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum