Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

transport buggy

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Jul 2006, 10:48    Post subject: transport buggy
Ik ben benieuwd hoe jullie het transportprobleem op lokatie van je fotouitrusting doen. De apparatuur zit allemaal wel in een Lowepro fototas (rugzak), maar met carbon statief incl. Wimberley is het toch bij elkaar erg zwaar.

Dank voor de reacties.

Hans

JMKimstra

PostPosted: Sat 29 Jul 2006, 22:01    Post subject:
Gerhardt,

een kennis van mij filmt, en hij heeft gewoon een afgedankte wandelwagen (buggy) achterin de auto liggen. Daar ligt het hele spulletje, te weten rugzak, statief en telescoop in. Op geasfalteerde paden gaat het prima, maar op de meeste bospaadjes is het ook nog wel te doen, zolang het geen mul zand of dikke modder is. Anders is het toch gewoon een kwestie van 'op de rug en sjouwen maar...'

Janneke
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 14:30    Post subject:
ik ken er een hoop die hun auto niet uitkomen. Zolang die niet rood is de ideale schuilhut.

serieuzer: FRANCOIS roland gebruikt de spullen die je nodig hebt. Met stoeltje.
Back to top
Reply with quote

Peter Vercruijsse
Editor

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 16:14    Post subject:
Op vliegvelden en in kofferwinkels (en internet) zijn opvouwbare bagagekarretjes te koop (luggage cart / travel cart) die heel geschikt kunnen zijn. Alleen weet ik niet of het met een Lowepro rugzak ook gaat vanwege alle er aan hangende losse banden en riemen.

Ik heb er zelf verschillende gebruikt, maar dan met een fotokoffer die al die loshangende dingen niet had. Op verharde wegen en paden is het geweldig, maar ik heb er ook dagenlang mee rondgereden op ruwe evenementengrasvelden en dat ging ook prima. Omdat je het ding trekt i.p.v. duwt kun je er ook mee door rul zand rijden. Een fietssnelbinder kan dienen om alles op zijn plaats te houden. Ze kosten tussen de $20 tot $90 dollar.

Waar je op moet letten:

- Ga je er ook mee vliegen, dan heb je een lichtgewicht nodig. Doe je dit niet dan kun je een zwaarder model kopen.

- Ben je lang, zorg er dan voor dat het uitklapbaar handvat lang genoeg is, anders moet je krom lopen. Uit ervaring weet ik dat dat heel vermoeiend is als je veel moet lopen!

- Hoe groter de wielen, hoe beter geschikt om door velden te rijden. Kleine wieltjes zijn ongeschikt. Ook moeten er geen dingen om of op de wielen zitten, want daar gaat allemaal gras tussen zitten.

- Hoe verder de wielen uit elkaar staan, hoe stabieler het ding is, maar bij vliegen moet je dan wel kijken of het dan nog mee kan.

Als je googelt op "luggage cart" of "travel cart" vind je wel wat, maar je kunt ook gewoon een kofferwinkel bezoeken.

Groet,
Peter

FRANCOIS roland

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 16:18    Post subject:
Mijn "handel en wandel" is blijkbaar tot ver over de grens bekend, de groene zit-buggy is van Nederlandse makelij en aangekocht bij Blokker!
De EF500 past erin samen met mijn telescoop, mijn statief is eraan vastgemaakt met een fietsbinder.
Groet
Roland
Back to top
Reply with quote

Han Bouwmeester

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 16:36    Post subject:
Ik kwam onlangs een wat oudere man tegen die zijn hele uitrusting op een golfkarretje mee nam. In de koker waar normaal gesproken die knuppeltjes in zitten (soory ik ben geen vakman) had hij zijn telelens zitten en daarnaast zijn statief. Zag er wel handig uit moet ik zeggen.
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 16:44    Post subject:
Quote:
In de koker waar normaal gesproken die knuppeltjes in zitten

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

dick hoogenboom

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 19:41    Post subject:
Bij de firma Isarfoto in Duitsland is een speciale foto/reiskoffer op wieltjes te koop. Hij is van de firma Think Tank Photo en heet Airport Securety Trolley. Van de prijs zul je wel schrikken die is rond de 500 euri. Maar het schijnt wel een top product te zijn.

Groet Dick.
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Mon 31 Jul 2006, 16:48    Post subject: Re: transport buggy
[quote="Gerhardt"]Ik ben benieuwd hoe jullie het transportprobleem op lokatie van je fotouitrusting doen. De apparatuur zit allemaal wel in een Lowepro fototas (rugzak), maar met carbon statief incl. Wimberley is het toch bij elkaar erg zwaar.

Dank voor de reacties.

Hans[/quote

Dank voor jullie reacties. Ik denk van het ombouwen van een terrein buggy (grote wielen) of een winkelwagentje (grote wielen) goede opties zijn. Ik heb zelf ook een golfcart "met van die knuppels erin", maar die lijkt me alleen geschikt als je een statief met een telescoop hebt. Mijn rode auto moet ik ook verkopen omdat ie afgekeurd wordt als "observatie hut". Tot nu toe niets van gemerkt Very Happy . Bij het vliegen dan hou ik het maar bij mijn rugzak, want die heeft de afmeting van handbagage. Statief gaat in een tas bij de koffers.
Groeten,

Hans Gerhardt]

Han Bouwmeester

PostPosted: Wed 02 Aug 2006, 17:01    Post subject:
Troost je..ik heb ook een brandweer/ptt rode auto en het werkt goed hoor!
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum