Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

D70 en D2x met frequente fout, opgepast!

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 20 Jul 2006, 20:06    Post subject: D70 en D2x met frequente fout, opgepast!
Even melden dat m'n D70 het onlangs leek te begeven. Symptomen: een flikkerend groen licht net onder de compact flash kaartruimte, camera reageert op geen enkele handeling en is compeet onbruikbaar. Diagnose: kapotte metering-chip. Behandeling: chip vervangen.

Maar wat bleek: deze fout schijnt zich bij vele honderden D70's en D2x'n voor te doen en is het gevolg van een samenwerking tussen Nikon en Sony. Blijkbaar heeft Sony de metering-chip geleverd en daar is het in talloze gevallen fout gegaan. Nikon heeft het probleem erkend en vervangt gratis de foutieve chips, ook wanneer de fout pas optreedt na het vervallen van de garantie.

Maar goed, daar was ik dus in Kroatië niks mee. Ik heb hartsgrondig gevloekt toen de Dwergaalscholvers op ca. 3 meter voor de hut in prachtig ochtendlicht langsvlogen.... #Mad

Het positieve nieuws is dat ik bij de herstelling erg veel geluk heb gehad. Doorgaans moet er rekening gehouden worden met een herstellingsduur van ca. 3-6 weken. Ik had hem binnen 2 dagen terug omdat het herstelcentrum net een lading nieuwe chips had binnen gekregen Very Happy

In ieder geval, ik ga een D200 aanschaffen zodat ik altijd een backup-body heb en dergelijke onnozelheden niet meer hoef mee te maken!

Panthera

PostPosted: Sun 30 Jul 2006, 13:41    Post subject:
Hoi Glenn,

Het probleem zit niet in de D2x, maar in de D2h. Heb het ook al mogen ondervinden, maar werd inderdaad zonder probleem en zelfs na de garantietermijn vervangen.

Kan gebeuren. Het niet veel met onnozelheden te maken hoor.

Groet
Marco

PS. Begrijp ik nu goed dat jij een D200 gaat kopen als backup voor een D70??????????????

Glenn Vermeersch

PostPosted: Thu 03 Aug 2006, 15:01    Post subject:
Euh, nee! De D70 als backup voor de D200 uiteraard. Maar was nogal vaag geformuleerd van me!

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum