Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Waarschuwing tegen foute handelaar

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 10:38    Post subject: Waarschuwing tegen foute handelaar
Beste allemaal,

Ik wil jullie allen waarschuwen voor een malafide verkoper van fotografische spullen. Zijn naam is Dhruba Sapkota uit Utrecht. Hij adverteert geregeld op oa. marktplaats.nl onder de naam “nature photography”.

Onlangs heb ik een lens bij hem gekocht met bon, maar deze bleek direct na aankoop toch niet te voldoen: een verborgen gebrek. Kan gebeuren natuurlijk, maar de verkopende partij heeft natuurlijk wel plichten bij het oplossen van de gebreken. Dit is zelfs geregeld in het Burgerlijk Wetboek 7, artikelen 16-18 (oa. lid 2).
Deze Dhruba stelt zichzelf echter boven de Nederlandse wet en komt de koper geheel niet tegemoet. Integendeel zelfs, want hij is communicatief uitermate incapabel, ronduit onbeschoft zelfs. Niet omdat hij na jarenlang verblijf in ons land nog steeds geen behoorlijk Nederlands spreekt, maar omdat hij zich louter en alleen kan uiten in schriftelijke en mondelinge scheldpartijen en verzinsels; daar ga ik uiteraard niet in mee. Ik gebruik gewoon de wettelijke mogelijkheden om mijn volledige schade op dit heerschap te verhalen.

Alhoewel ik normaliter er niet op uit ben om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, voel ik me moreel verplicht jullie allemaal te waarschuwen tegen deze uitermate onbetrouwbare verkoper; ik kwam er helaas te laat achter omdat ik pas achteraf zijn naam kende. Google voor de aardigheid zijn naam maar eens, en lees zijn reakties op fora zoals photo.net en fotoapparatuur.nl Dus wees gewaarschuwd!

Phil

erikjanlock

PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 11:48    Post subject:
Ik heb ook een lens gekocht bij deze meneer. Ik kreeg uitgebreid de tijd om deze te testen (had mijn body meegenomen), eventueel de lens meenemen naar buiten was geen enkel bezwaar. Ik heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden mee.

Waar ik echter wel grote vraagtekens bij heb is de herkomst van de lenzen. Toen ik er was vertelde hij mij dat hij zijn 400/5.6 van de hand deed vanwege de aanschaf van een 70-200/2.8 en met een 2x extender zou hij dan ook een 400/5.6 hebben. Nou ik denk dat elke zichzelf respecterende fotograaf (die hij pretendeert te zijn, zie zijn foto's) dit NOOIT zal doen. Ik heb zelfs het idee dat hij niets van vogelfotografie afweet, er hangt bij hem thuis niets aan de muur en een conversatie over vogelfotografie ging hij uit de weg. Achteraf had ik deze aankoop misschien niet moeten doen. Niet vanwege de kwaliteit of prijs, die zijn beide 100% in orde, maar omdat ik STERKE twijfels heb over de herkomst. Ik denk dat het een en ander van de 'vrachtwagen is gevallen' of via dubieuze contacten bij hem terecht komt. Het kan dan zijn dat hij de spullen niet controleert en er weer z.s.m. vanaf wil.

Erik-Jan

Chris Schenk

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 12:51    Post subject:
Hij is lid van de fotoclub in Apeldoorn, en zodra ik binnen de club iets te koop aanbied is hij meestal de eerste die reageert. Mijn ervaringen met hem zijn gemengd.

Met mijn eerste opmerking bedoel ik aan te geven dat hij op een normale manier aan zijn spullen komt.
Met mijn tweede opmerking wil ik aangeven dat hij weleens heftig reageert.
Back to top
Reply with quote

jjkalwij

PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 13:01    Post subject:
Ook ik heb bij deze man een lens aangeschaft. In feite kan ik verhaal van Erik-Jan bevestigen en ik onderschrijf de twijfelachtige herkomst. Destijds heb ik om een factuur gevraagd......wat hij vervolgens zelf uitschreef met KvK nr. Confused (deze man heeft kennelijk een v.o.f.-je ofzo). Tot dusver heb ik geen klachten over de lens zelf.

Ik schrok wel van de reacties van iedereen op verschillende forums (via google) over deze persoon. Als ik dit allemaal eerder had gelezen.....
Voor wat het waard is; met zijn bijzonder korte lontje maakt hij zichzelf meer dan ongeloofwaardig en dit onprofessionele gedrag zal ook zeker potentiele klanten (slachtoffers?) afschrikken.

vr groet
Joeri
Back to top
Reply with quote

Doodles

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 13:18    Post subject:
Dezelfde ervaringen hier. Ik heb nooit iets van hem gekocht, maar wel regelmatig eens geïnformeerd naar artikelen die hij aanbood.

De belachelijk hoge prijzen en zijn lompe/botte manier van communiceren hebbenme telkens afgeschrikt. Nu ik de commentaren op Photo.net en FAP lees ben ik blij dat ik hem links heb laten liggen.

Wat de herkomst betreft denk ik dat hij gewoon een internethandelaar is. Hij koopt en verkoopt ook via sites als Naturescapes.net / Naturephotographers.net en FredMiranda.com. Dus waarschijnlijk wel legaal, maar ik vermoed dat hij de spullen niet test en de kans op defecten relatief groot zal zijn.

Marijn
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 14:45    Post subject:
hi Phil,

Veel succes met je actie.

Ik zou je willen aanbevelen om wel de feiten te noemen, maar de man niet van een kwalificatie te voorzien (in ieder geval niet zolang als je er mee bezig bent).

Maar werkelijk, veel succes.

ter aanvulling
1) In het algemeen zijn de prijzen van de man vrij hoog in verhouding tot de normale 2e hands prijzen van aanbieders op internet, en zelfs tot de prijzen van nieuw bij corne van uh ieperen (?), fotokonijnenberg, cameranu, en uh.... noem ze maar. Dus als je wat langer kunt zoeken, of 10% meer uitgeeft, dan heb je deze handelaar niet nodig. niet voor nieuw en niet voor 2e hands.

2) Dhruba Sapkota wilde mij niet van dienst zijn toen ik ooit wilde proberen of een Nikkor 600 F4 niet te zwaar was voor mij. Dat is zijn goed recht, want in 90% van de gevallen laat een koop dan nog lang op zich wachten. Hoe hij zijn prijzen bepaalt en dat hij daar niet over wil onderhandelen, is ook zijn goed recht. Mijn mening.

Last edited by peter wijn on Tue 08 Aug 2006, 16:22; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

ad

PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 15:37    Post subject:
net wat peter zegt liggen de prijzen vrij hoog .
zeker voor gebruikt spul .
maar ik zag dat hij marktplaats ook afstruint .en ook vaak de eerste is
zeker bij de canon MK serie enz ,.die bij een advertentie 9999999999,9999 invult

dus hij houd de handel ook goed in de gaten .
waar op zich niks mis mee is natuurlijk .
zelf doe ik ook de advertentie's langslopen op mooie lenzen .
het blijft uitkijken en zeker goed testen .als je iets koopt .
vaak valt er niks te verhalen bij particulieren .

maar gebruikt is vaak best aantrekkelijk om te kopen .
wel moet je de waarde goed opzoeken ( nieuw ) .
en vragen of men de rekening nog heeft .
en dan weet je snel genoeg waar de spullen gekocht zijn destijds .

gr ad .

adjuh

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 16:03    Post subject:
Toen ik op zoek was naar lenzen heb ik ook een paar keer contact gehad met deze man. Ik heb hem aangesproken op zijn absurd hoge prijzen en kreeg ook een scheldpartij als antwoord. Ik mocht hem niet meer mailen en hij zou mijn e-mail adres zelfs blokkeren.
Je snapt wel dat ik dagenlang in een stil hoekje heb zitten huilen ( van plezier ).
Ik weet dus niet of hij onbetrouwbaar is, maar het is geen pretje om zaken met hem te doen.
Succes met je actie
Ad
Back to top
Reply with quote

jankees
Guest

PostPosted: Tue 08 Aug 2006, 16:34    Post subject:
Zo te lezen komt hij gemaakte afspraken niet na en dan ben je toch behoorlijk onbetrouwbaar, althans zo zou ik het ervaren.

Dus inderdaad uitkijken voor dit soort lieden.
Back to top
Reply with quote

dsapkota

PostPosted: Sat 12 Aug 2006, 17:12    Post subject: Re: Waarschuwing tegen foute handelaar
Digibird wrote:
Beste allemaal,

Ik wil jullie allen waarschuwen voor een malafide verkoper van fotografische spullen. Zijn naam is Dhruba Sapkota uit Utrecht. Hij adverteert geregeld op oa. marktplaats.nl onder de naam “nature photography”.

Onlangs heb ik een lens bij hem gekocht met bon, maar deze bleek direct na aankoop toch niet te voldoen: een verborgen gebrek. Kan gebeuren natuurlijk, maar de verkopende partij heeft natuurlijk wel plichten bij het oplossen van de gebreken. Dit is zelfs geregeld in het Burgerlijk Wetboek 7, artikelen 16-18 (oa. lid 2).
Deze Dhruba stelt zichzelf echter boven de Nederlandse wet en komt de koper geheel niet tegemoet. Integendeel zelfs, want hij is communicatief uitermate incapabel, ronduit onbeschoft zelfs. Niet omdat hij na jarenlang verblijf in ons land nog steeds geen behoorlijk Nederlands spreekt, maar omdat hij zich louter en alleen kan uiten in schriftelijke en mondelinge scheldpartijen en verzinsels; daar ga ik uiteraard niet in mee. Ik gebruik gewoon de wettelijke mogelijkheden om mijn volledige schade op dit heerschap te verhalen.

Alhoewel ik normaliter er niet op uit ben om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, voel ik me moreel verplicht jullie allemaal te waarschuwen tegen deze uitermate onbetrouwbare verkoper; ik kwam er helaas te laat achter omdat ik pas achteraf zijn naam kende. Google voor de aardigheid zijn naam maar eens, en lees zijn reakties op fora zoals photo.net en fotoapparatuur.nl Dus wees gewaarschuwd!

Phil

Well, all I can say is I have an outstanding history as a trustworthy and relieable seller. I have 172 positive feedbacks on ebay and I use many other sites where you can see 0% negative comments on me. If any of you use forums like Fredmiranda.com, you can go and check my number of outstanding feedbacks there both as a buyer and seller.

But one can not contorl such a place where you can write any store you like to.

About this transaction, I had made very clear that the lens is in fact THIRD HAND, and had a crack in the Distance Scale Glass. I had clearly written the lens doesn't come with any kind of warranty as it is THRID HAND LENS WITH CLEARLY VISIBLE SIGNS OF USE. I still have the email which I can forward to anybody with full header if necessary.

Besides, this gentleman bought the lens not by post or so. He came to my house, tested the lens, took at least 300+pictures using the lens and there was no any problem at all with the lens. I even gave him enough way to test the lens showing the high resolution picture in my laptop and he told yes the picture is really sharp.

He again asked the same question about warranty that he had asked in email and I had replied already. I once again replied the question that the lens is third hand lens, it had a crack in the Distance Scale, there is no any warranty on the lens. After that he bought the lens.

Then he called me after a couple of weeks telling the lens doesn't close its apperture while taking photo. Regardless if it was the true story or not, I was very clear from the beginning that the lens doesn't come with any warranty. Also even if the story is true, this kind of problem he is talking is due to the dirt in the rear part of the lens that must have caused by his old and dusty camera that he used the lens with.

If there was something wrong with the lens, I of course would not offer to anybody unless it is repaired and even after repairing I would mention the lens had that sort of problem and it had repaired like I always give 100% honest and accurate information and that's why I have a good reputatoin on ebay and any other fourms.

Also if the lens had any problem, it would show the problem when he took the 300+ pictures in the three hours at my house.

Obvious, he created problem with the lens and more importantly he tries his strange way to get what he is not supposed to get. He asked in email and also in person aobut the warrranty and I was very clear there is no any warranty but now he still wants to have money to repair it.
One can judge where he comes from.

He thereatened me for lawyer and finally he found no way that he would win the case, he started to call me and hang the phone after his verbal abuse in phone. I then contacted the local police of his city and after that he has stopped calling me and shouting me in phone.

But today again he wrote another email where he has trired to make me afraid so that I can drop some moey to him Very Happy He threatens - You don't know who I am and what I can do... I will for sure sue you but first I will damage your reputation writing bad things about you in all the forums in internet...

Pity, he thinks all the hundreds of people who have done business with me without any problem and have left positive comments and priase om me are lesss important than this ONE PERSON who DOESN'T OBEY THE TERMS AND CONDITIONS OF THE SALE (he agreed to buy the lens without any warranty and NOW HE WANTS TO GO AGAINST IT.

But, I already told him repeatedly, if he thinks he is correct and I am wrong, he simply can file a case against me and my lawyer and myself will follow up on it.

All in all, I want to repeat the same thing once again.

I am in this business for several years, there is no any single record inside Holland or internationally where my customer has problem with me, I have an outstanding history with zero negative feedbacks in all the forums but if the forum like this one allows users to post anything that is entirely unrelated to this forum, let the time wasters enjoy their free time.

I use many photo sites like this one as I am a photographer (www.nature-photography.biz) but in none of them such kind of post againast anybody is allowed

This is my first and last reponse as I simply don't want to waste time for such a discussion which is inappropriate and you guys have freedom whatever you like to write.

I am going to ask my lawyer if this kind of post in public fourm is allowed or not, I think it is not allowed.

dsapkota

PostPosted: Sat 12 Aug 2006, 17:20    Post subject:
erikjanlock wrote:
Ik heb ook een lens gekocht bij deze meneer. Ik kreeg uitgebreid de tijd om deze te testen (had mijn body meegenomen), eventueel de lens meenemen naar buiten was geen enkel bezwaar. Ik heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden mee.

Waar ik echter wel grote vraagtekens bij heb is de herkomst van de lenzen. Toen ik er was vertelde hij mij dat hij zijn 400/5.6 van de hand deed vanwege de aanschaf van een 70-200/2.8 en met een 2x extender zou hij dan ook een 400/5.6 hebben. Nou ik denk dat elke zichzelf respecterende fotograaf (die hij pretendeert te zijn, zie zijn foto's) dit NOOIT zal doen. Ik heb zelfs het idee dat hij niets van vogelfotografie afweet, er hangt bij hem thuis niets aan de muur en een conversatie over vogelfotografie ging hij uit de weg. Achteraf had ik deze aankoop misschien niet moeten doen. Niet vanwege de kwaliteit of prijs, die zijn beide 100% in orde, maar omdat ik STERKE twijfels heb over de herkomst. Ik denk dat het een en ander van de 'vrachtwagen is gevallen' of via dubieuze contacten bij hem terecht komt. Het kan dan zijn dat hij de spullen niet controleert en er weer z.s.m. vanaf wil.

Erik-Jan

I can DRAG YOU TO COURT against what you have written here. May be stealing camera product is your business not mine, I am a registered seller with kvk and btw and have a good reputaion on it.

I REALLY WONDER how come birdpix.nl allow such a comment against somebody that can be law pursuit.

dsapkota

PostPosted: Sun 13 Aug 2006, 11:52    Post subject: Read What Fellow Birdpix user says about my business
As not so many people in Birdpix have done business with me, I had requested Jack as below to write his experience here and he wrote me

just this morning -

Hi Dhruba,

I am having a great time and the camera and lens I bought with you are still great. The camera even survived a fall from a horse and me above it.

Yes, I need a 2x converter and I would like to have another zoomlens (untill 180 or 200 mm) but I think it is a problem to get it here in Peru. So I will have a look in Lima for those things. Anyway, thanks for offereing help.

Greetz and best wishes,

Jack

Jack Folkers

Wereldreiziger

http://www.dwaalgast.nl

Digibird

PostPosted: Sun 13 Aug 2006, 12:05    Post subject: voor de duidelijkheid
Ik voel me genoodzaakt om op mijnheer Sapkota’s reaktie te reageren:
Hij snapt blijkbaar nog steeds niet waar het mij om gaat. Het is absoluut niet interessant of hij goede recenties als koper/verkoper heeft. Het gaat me erom dat hij een gebrek, door mij geconstateerd zeer kort na de aankoop, niet wenst op te lossen ondanks zijn wettelijke verplichtingen daartoe.

Alhoewel Google ook hele andere resultaten laat zien over de tevreden reacties van zijn klanten dan dat hij zelf beweert, is mijn verhaal zoals ik al eerder heb beschreven. Dat de lens gebruikt was wist ik uiteraard. Maar dat deze derdehands is, is voor mij sinds gisteren nieuwe informatie. Bijzonder boeiend.
Op wat lichte beschadigingen aan de buitenkant na, zou de lens naar behoren werken is me zowel mondeling als schriftelijk voorgehouden.
Dat het diafragma echter niet functioneerde heb ik niet enkele weken maar al enkele dagen na de aanschaf laten weten. Dus zeer ruim binnen de garantietijd van 6 maanden die wettelijk is bepaald. Mijnheer Sapkota heeft daar blijkbaar andere ideeen over want op geen enkele wijze wenste mijnheer mee te werken aan een oplossing. Tja, je hebt je als verkopende partij echter wel te houden aan de wettelijke bepalingen. Maar die denkt hij aan zijn laars te mogen lappen. Nogmaals, de wet is er heel duidelijk in.
Niet voor niets heb ik aangedrongen op een aankoopbon, gelukkig maar achteraf. Alhoewel het allerbeste natuurlijk had geweest om gewoon op te stappen toen hij moeilijk en vaag deed over een aankoopbon. Overigens, ik weet inmiddels dat ik wat dat laatste betreft niet de enige ben die dat heeft mogen ervaren.

Mn. vanwege zijn onbeschofte houding en manier van reageren heb ik besloten om deze ervaringen te delen met de rest van de fotograferende wereld. Zijn mondelinge en schriftelijke persoonlijke reakties aan mij, maar ook aan anderen, hebben een taalgebruik waar menig MTV-rapper jaloers op zal zijn; ik zal de details daarom maar achterwege laten. Het zegt alles over de persoon in kwestie en het is, kort gezegd, beneden mijn niveau. Net als het feit dat hij de telefoon uit onmacht gewoon ophangt. Neem maar gerust van mij aan dat niet ik maar HIJ degene was die zich bediende van grof taalgebruik; vanzelfsprekend heb ik van alle communicatie met het heerschap een copie. Geinteresseerden kunnen een afschrift van me krijgen.
Bedreigd heb ik hem uiteraard niet, maar blijkbaar vat hij mijn boodschap aan hem wel als zodanig op. Namelijk dat als hij mij de schade niet vergoedt, hij dit keer de verkeerde persoon voor zich heeft gehad omdat ik niet alleen de kosten op hem zal verhalen maar ook de rest van de wereld op de hoogte zal stellen van zijn praktijken zodat nog meer teleurstellingen van gedupeerden voorkomen worden.

Goed, ik heb mijn punt op dit forum gemaakt: bijna 1000 keer is het item gelezen en iedereen kan zijn/haar conclusies verder zelf wel trekken. Tenslotte zal mijn advies aan een ieder die overweegt in dit gaan op zijn advertenties ook duidelijk zijn.

Hartelijke groet allemaal, en we gaan weer fijn mooie foto’s maken!

dsapkota

PostPosted: Sun 13 Aug 2006, 12:17    Post subject: Re: voor de duidelijkheid
Digibird wrote:
Ik voel me genoodzaakt om op mijnheer Sapkota’s reaktie te reageren:
Hij snapt blijkbaar nog steeds niet waar het mij om gaat. Het is absoluut niet interessant of hij goede recenties als koper/verkoper heeft. Het gaat me erom dat hij een gebrek, door mij geconstateerd zeer kort na de aankoop, niet wenst op te lossen ondanks zijn wettelijke verplichtingen daartoe.

Alhoewel Google ook hele andere resultaten laat zien over de tevreden reacties van zijn klanten dan dat hij zelf beweert, is mijn verhaal zoals ik al eerder heb beschreven. Dat de lens gebruikt was wist ik uiteraard. Maar dat deze derdehands is, is voor mij sinds gisteren nieuwe informatie. Bijzonder boeiend.
Op wat lichte beschadigingen aan de buitenkant na, zou de lens naar behoren werken is me zowel mondeling als schriftelijk voorgehouden.
Dat het diafragma echter niet functioneerde heb ik niet enkele weken maar al enkele dagen na de aanschaf laten weten. Dus zeer ruim binnen de garantietijd van 6 maanden die wettelijk is bepaald. Mijnheer Sapkota heeft daar blijkbaar andere ideeen over want op geen enkele wijze wenste mijnheer mee te werken aan een oplossing. Tja, je hebt je als verkopende partij echter wel te houden aan de wettelijke bepalingen. Maar die denkt hij aan zijn laars te mogen lappen. Nogmaals, de wet is er heel duidelijk in.
Niet voor niets heb ik aangedrongen op een aankoopbon, gelukkig maar achteraf. Alhoewel het allerbeste natuurlijk had geweest om gewoon op te stappen toen hij moeilijk en vaag deed over een aankoopbon. Overigens, ik weet inmiddels dat ik wat dat laatste betreft niet de enige ben die dat heeft mogen ervaren.

Mn. vanwege zijn onbeschofte houding en manier van reageren heb ik besloten om deze ervaringen te delen met de rest van de fotograferende wereld. Zijn mondelinge en schriftelijke persoonlijke reakties aan mij, maar ook aan anderen, hebben een taalgebruik waar menig MTV-rapper jaloers op zal zijn; ik zal de details daarom maar achterwege laten. Het zegt alles over de persoon in kwestie en het is, kort gezegd, beneden mijn niveau. Net als het feit dat hij de telefoon uit onmacht gewoon ophangt. Neem maar gerust van mij aan dat niet ik maar HIJ degene was die zich bediende van grof taalgebruik; vanzelfsprekend heb ik van alle communicatie met het heerschap een copie. Geinteresseerden kunnen een afschrift van me krijgen.
Bedreigd heb ik hem uiteraard niet, maar blijkbaar vat hij mijn boodschap aan hem wel als zodanig op. Namelijk dat als hij mij de schade niet vergoedt, hij dit keer de verkeerde persoon voor zich heeft gehad omdat ik niet alleen de kosten op hem zal verhalen maar ook de rest van de wereld op de hoogte zal stellen van zijn praktijken zodat nog meer teleurstellingen van gedupeerden voorkomen worden.

Goed, ik heb mijn punt op dit forum gemaakt: bijna 1000 keer is het item gelezen en iedereen kan zijn/haar conclusies verder zelf wel trekken. Tenslotte zal mijn advies aan een ieder die overweegt in dit gaan op zijn advertenties ook duidelijk zijn.

Hartelijke groet allemaal, en we gaan weer fijn mooie foto’s maken!

I simply don't have time to respond on your NOVEL/STORY as above.

I do have ALL THE EMAILS from the beginning till now and your THREATENING EMAILS you wrote me with HIDDEN ID yesterday without writing your name.

I offered you a USED, THIRD HAND LENS WITHOUT ANY KIND OF WARRANTY, YOU BOUGHT IT AFTER TAKING THREE HOURS TIME MAKING AT LEAST 300 PICTURES. It was your choice to buy it or not, but you boubht it KNOWING THAT THERE WAS NO WARRANTY.

YOU BROKE THE LENS, I DON'T HAVE ANY OBLIGATIOIN ON IT, END OF THE STORY.

If you use google or whatever, read my response above and go and check my reputation. YOU ARE THE ONLY PERSON SO FAR I HAVE HAD PROBLEM OUT OF MANY MANY TRANSACTION WORLDWIDE.

This is my LAST POST, I simply DON'T HAVE TIME and HOBBY to waste my time for such a post.

Happy photography all the fellow users.

Thanks.

Daan Schoonhoven

PostPosted: Sun 13 Aug 2006, 12:17    Post subject:
Hierbij is dit onderwerp gesloten. Beide zijden van het verhaal zijn belicht. Iedereen kan zijn eigen conclusies trekken.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum