Posted: Sun 13 Aug 2006, 13:27 Post subject: manier om meerdere foto's tegelijk van grootte te veranderen
Hallo,
ik ben op zoek naar een manier om meerdere foto's tegelijk van grootte te veranderen, ik weet niet of dit in PS elements kan
in irfanview schijnt het wel te kunnen, maar hoe, want daar kan ik maar 1 foto tegelijk in openen.
heeft iemand hier ervaring mee _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 56 Joined: 03 Apr 2005 Posts: 119 Location: Den Haag
Posted: Sun 13 Aug 2006, 20:20 Post subject:
PS Elements ken ik niet, maar in PS CS kan dat door een action te maken en daarna via File -> Automate -> Batch een zgn. batch te draaien op een hele map.
Met Irfanview:
File-> Batch conversion
Bestanden toevoegen aan de batch, doelmap kiezen en output-format en kwaliteit (bij Options) kiezen.
Use advance options aanvinken en op Set advanced options klikken.
Bij Resize de gewenste maten invullen.
En uiteraard alle andere gewenste instellingen.
Op OK klikken en daarna Start.
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Wed 16 Aug 2006, 18:37 Post subject:
In PS Elements kan hetzelfde. Klik op file en dan batchprocessing. Je kunt dan een aantal dingen instellen zoals of je de bewerking wilt uitvoeren op een bepaalde map of alleen op de op dat moment geopende foto's.
Ik gebruik het veel en als je niet teveel eisen stelt (lees: moeilijker bewerkingen wilt uitvoeren) is het een prima mogelijkheid.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Aug 2005 Posts: 57 Location: Veendam
Posted: Sun 29 Oct 2006, 19:59 Post subject:
In windows xp is een tool te downloaden waardoor je foto's kunt verkleinen naar 3 maten. 1 of alles of alleen de geselecteerden.
Na downloaden van de tool bij micorsoft zit dit vernuft onder de rechter muis knop. _________________ Canon 50D / Sigma 500mm f/4.5 EX APO DG HSM
en een HBN-Gimbal Head.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum