Gender: Male Age: 71 Joined: 11 Jan 2017 Posts: 92 Location: Etten
Posted: Mon 28 Sep 2020, 11:41 Post subject:
Okee, nomiknop voor mekaar. Maar nu staan de namen van de mensen die genomineerd hebben al bij de foto's! en de gescoorde nominaties ook. Lijkt me niet de bedoeling.....
Gr. Harry _________________ Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Posted: Mon 28 Sep 2020, 12:24 Post subject: Vergissing
Een vergissing is menselijk en kan de besten overkomen.
Zo vergisten ik mij vandaag ook, ik dacht dat het zondag was, tot mijn baas mij belden, met de vraag waar ik bleef L0L..
Al met al leuke foto`s in de MO, word lastig om hier als "winnaar" uit te komen.
Vr.groet RTL
@Marcel een leuk verjaardag cadeau of voor onder de kerstboom, een kalender of agenda...
Gender: Male Age: 37 Joined: 27 Jul 2016 Posts: 1585 Location: Krimpen aan den IJssel
Posted: Mon 28 Sep 2020, 12:35 Post subject:
Toch best een aardige oogst zo bij elkaar! Ik heb hard zitten dubben vooraf of de opdracht niet te lastig zou zijn. Als het te makkelijk wordt, gaat de lol er ook vanaf. Toch blij met nog een aardig aantal inzendingen. En er zitten zeker fraaie platen tussen, met diverse soorten weer. Leuk!
Groeten, Vincent _________________ 2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Ik denk dat ik alle foto's voorzien heb van een commentaar, en ik heb een paar foto's genomineerd. Gewoon jammer dat ik zelf niet heb kunnen meedoen, maar zo ben ik er in elk geval nog wel bij betrokken.
Lastig onderwerp: het weer is overal en toch moet dat maar overduidelijk in de foto naar voren komen. Aan de foto's is te zien dat dat nog niet zo makkelijk is.
Toch zijn er erg fraaie inzendingen bij, dus het beoordelen van de plaatjes was erg leuk.
grtz, josephine
Posted: Tue 29 Sep 2020, 12:33 Post subject: Zonnetje
Thx Josephine voor je comments.
Het is wel duidelijk waar je voorkeur ligt, bij een mooi herfstzonnetje (Ja bij wie niet) Maar dat was niet de MO (Wel leuk voor een andere keer, fotografeer een vogel in het zonnetje) Een zonnetje stemt iedereen vrolijk, maar de MO was, fotografeer een vogel waarbij het weer een rol speelt. En dat kan natuurlijk ook een grauw wolkendek zijn.
Hopelijk doe je volgende maand weer mee, want meedoen=leuk.
Wij vinden het altijd een uitdaging!
Vr groet RTL
Cor gefeliciteerd met de eerste plaats, Peter met de derde plaats en iedereen met het meedoen.
Iedereen bedankt voor de commentaren en nominaties op mijn foto.
Voor de duidelijkheid: mijn foto is genomen in het bosje op ons erf. DAAR STAAT GEEN HUT.
Truus
Van harte gefeliciteerd voor de winnaar Cor en voor Truus en Peter met 2e en 3e plek. Weer benieuwd naar de volgende opdracht!
Iedereen bedankt voor de commentaren op mn roodborstfoto, die inderdaad vooral was ingestuurd vanuit de Olympische gedachte.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Iedereen van harte. Het was weer een uitdaging om mee te doen. Ben er veel mee bezig geweest. Dank ook voor de commentaren en nominaties. Wat me wel opvalt als ik nu de commentaren lees dat er aannames zijn. Hutfoto bijv.
Cor hopenlijk bedenk je snel weer iets geweldigs om mee bezig te zijn. _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 37 Joined: 27 Jul 2016 Posts: 1585 Location: Krimpen aan den IJssel
Posted: Thu 01 Oct 2020, 7:23 Post subject:
Gefeliciteerd Cor, Truus en Peter! Het was denk ik een opdracht waar je echt wel even je best voor moest doen. Maar volgens mij hebben de inzenders er wel lol aan gehad. Ik heb zelf achteraf toch niet de beste keuze gemaakt denk ik. Mijn inzending werd minder enthousiast ontvangen dan de afvaller, de foto van de kraai op het hek in het VA. Blijft lastig, kiezen uit je eigen foto's Ik hoop dat je weer een inspirerende opdracht weet te verzinnen, Cor!
Gender: Male Age: 69 Joined: 15 Dec 2011 Posts: 135 Location: Koekange
Posted: Thu 01 Oct 2020, 8:14 Post subject:
Truus en Peter, gefeliciteerd met jullie podiumplaats. Voel me vereerd om tussen jullie in te staan. Over het podium gesproken; waarom de Buizerd als soort gekozen en niet de Aalscholver? De Buizerd zat hoger op de molen, een trede lager zat de Aalscholver en nog een trede lager de Kraai. Uit een soort bijgeloof zag ik de molen als het podium, dus voor de Buizerd gekozen. Het nadeel is dat ik nu nog bijgeloviger ben geworden
Een nieuwe opdracht bedenken is geen sinecure. Is het niet te moeilijk, is het wel een aansprekend thema, is de maand er geschikt voor? Ik probeer iets uitdagends te bedenken voor deze maand zodat weer veel BP'ers gaan deelnemen.
Allen bedankt voor de commentaren en de nominaties natuurlijk.
Cor, van harte, mooi werk.
Ook Truus en Peter gefeliciteerd. Drie heel verschillende werken, elk met hun eigen charme.
Groet,
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Felicitaties voor de winnaars, er zaten prachtige platen bij! Helaas te weinig tijd gehad om (originele) commentaren te plaatsen, maar het was leuk om mee te doen. _________________ Sony A1 | Sony A9 | 400mm f2.8 | 1.4X/2X TC
Proficiat winnaars!
De podiumplaatsen zijn dit keer exact zo uitgekomen als ik ze zelf ook had bedacht. Heel mooie foto's!
Zelf kon ik helaas niets met deze opdracht. Het lukte gewoon niet om op het juiste moment er met de camera op uit te gaan. Het was voor mij ook niet zo vaak 'het juiste moment', omdat ik juist geen zonsopkomst of -ondergangsfoto wilde maken. Juist omdat dat al specifiek in de tekst en in de voorbeelden genoemd was.
Ik kijk uit naar de nieuwe opdracht. Ik zie al dat hij er zelfs al staat. Top!
Groet, Erna _________________ CANON EOS R6 met 100-500mm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum