Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Thu 02 Feb 2023, 10:59 Post subject: Maandopdracht februari 2023: vogel klein in beeld
De opdracht die Wil Doorn heeft voorgesteld luidt:
Vogel klein in beeld.
De bedoeling is de vogel klein in beeld te zetten, niet zo klein dat je moet zoeken naar de vogel, maar met lekker wat ruimte eromheen. Die ruimte/achtergrond moet de foto wel 'af' maken en een mooi geheel vormen. Het maakt niet uit waar genomen, kan de kust zijn, het bos, park, polder, stad en dorp.
Veel succes en plezier met de opdracht.
De spelregels voor deze maand zijn (let op de afwijkende datums!)
- Iedere geregistreerde gebruiker kan maximaal 1 foto indienen
- De foto moet in de maand februarivan dit jaar gemaakt zijn
- De foto mag niet eerder op Birdpix geplaatst zijn
- De foto wordt exclusief geüpload in het maandopdrachtalbum en dus niet via de normale route in het Verzamelalbum
- Voor de zekerheid kan je in het veld 'beschrijving' als eerste woord in hoofdletters MAANDOPDRACHT typen. Mocht de foto per ongeluk in het verkeerde album geupload worden, dan zorgen wij ervoor dat deze op de juiste plek komt.
- De foto wordt niet gemodereerd, maar de regels ter bescherming van welzijn en veiligheid van de vogels zijn wel van toepassing. Het is ook niet de bedoeling dat mensen nadrukkelijk herkenbaar in beeld worden gebracht.
- Tot en met in ieder geval 25 februari kan je foto’s insturen. Het uploaden kan totdat het uploaden voor het maandopdrachtalbum door de admin is geblokkeerd
- Op 26 februari komen de foto’s online, en kunnen de foto’s door geregistreerde gebruikers genomineerd en becommentarieerd worden. In verband met de korte maand heb je dus een dag minder om te nomineren.
- Het wordt verwacht dat je als deelnemer ook de foto’s van anderen becommentarieert en nomineert.
- Het becommentariëren gebeurt net als het nomineren anoniem. Wil je een eerder geschreven commentaar aanpassen, schrijf dan een tweede commentaar, het eerste commentaar wordt dan verwijderd.
- Nomineren kan tot aan moment dat het nomineren door de admin is geblokkeerd.
- De bedoeling is dat op 28 februari de winnaars bekend gemaakt worden, dus zorg dat je uiterlijk 27 februari klaar bent met het nomineren.
- De foto met de meeste nominaties wint de maandopdracht.
- De plaatsen 1 tot en met 7 krijgen punten voor de jaarcompetitie. Plaats 1: 10, plaats 2: 8, plaats 3: 6, plaats 4: 4, plaats 5: 3, plaats 6: 2 en plaats 7: 1 punten. Bij een gelijk aantal nominaties krijgt iedere deelnemer hetzelfde aantal punten.
- Alle nominaties en commentaren worden na bekendmaking van de winnaars openbaar gemaakt.
- Na deze maandopdracht wordt de tussenstand voor de jaarcompetitie van 2023 bepaald.
Veel succes!
Last edited by Marcel van der Tol on Thu 02 Feb 2023, 21:41; edited 1 time in total
Nog zo'n leuke én toegankelijke opdracht, dat zal wel weer veel inzendingen opleveren. Ik ga in ieder geval mijn best weer doen!
Groeten Geert _________________ Sony A1 | Sony A9 | 400mm f2.8 | 1.4X/2X TC
Wat een heerlijke opdracht is dit! Ik ben vandaag al uren op pad geweest, en heb al een aantal heel verschillende foto's die ik zou kunnen gebruiken.
Ik vind het zo leuk, dat ik met plezier nog een paar keer hiervoor opstap ga!
Bedankt, @Wil Doorn!
Groet, Erna _________________ CANON EOS R6 met 100-500mm
Posted: Sun 26 Feb 2023, 11:02 Post subject:
Wie nog wil meedoen! In verband met de korte maand sluit de inzending voor de maandopdracht eerder dan normaal. Ik ben nog bezig met het verwerken van de inzendingen. Dus ....
Posted: Sun 26 Feb 2023, 11:20 Post subject:
De inzending is nu gesloten. Tot en met in ieder geval 27 februari kunnen de foto's becommentarieerd en genomineerd worden. Dat is ruim een dag korter dan normaal. Op 28 februari is het de bedoeling dat de uitslag online komt.
Veel plezier met het beoordelen van de inzendingen.
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Tue 28 Feb 2023, 1:59 Post subject:
Ik dacht de reacties kan ik maandagavond wel doen.
Maar toen het zeven uur was dacht ik oooohhh het is daar nu 1 uur.
Maar heb toch alle foto's van een reactie kunnen voorzien.
En drie foto's een nominatie gegeven.
Het lukte mij ook nog om alles van commentaar te voorzien. Het staat zo slordig als de helft van de foto's maar gedaan zijn he? Nominaties gegeven, ik denk iets meer dan normaal. Ik vond het een heel leuke opdracht, een kolfje naar mijn hand dacht ik dan ook, maar in de praktijk bleek het echt nog heel lastig. Ik ben benieuwd naar de winnaar!
grtz, josephine
Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de winnaar, maar in tegenstelling tot vorige maand, is er dit keer wel weer een die er voor mij wel heel erg uitspringt, en waarvan ik niet verbaasd zou zijn als dat de winnende foto wordt.
We zullen het snel weten, denk ik.
Groet, Erna _________________ CANON EOS R6 met 100-500mm
Hoe komt het toch, dat wij nu al weer drie keer achter elkaar niet de uitslag ontvangen op de afgesproken datum?
Truus _________________ Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Posted: Wed 01 Mar 2023, 9:34 Post subject:
De maandopdracht van deze maand is overtuigend gewonnen door de foto van een vliegende Blauwe Reiger gemaakt door Cor van Spijk. De foto ontving 16 nominaties.
De strijd om de tweede en derde plaats bleef lang onbeslist. Tot en met 28 februari dingden er nog 5 foto's mee naar deze plekken. Een beetje vol podium dus. Even wachten met de stemming stoppen hielp een beetje.
De tweede plaats gaat naar de foto van de Grote Zilverreiger gemaakt door PascalK. Deze plek wordt gedeeld met de foto van een Steenuil gemaakt door Nel Appelmelk De foto’s kregen 8 nominaties.
De puntentoedeling voor de jaarcompetitie is deze maand
Cor van Spijk 10 punten
PascalK 8 punten
Nel Appelmelk 8 punten
horneman69 6 punten
GeertN 4 punten
Wil Doorn-Meijne 3 punten
Gejo Wassink 3 punten
Kevin Hollman 3 punten
Mark de Bruijn 2 punten
Gras4711 1 punt
Vincent Vuik 1 punt
Jan Luit 1 punt
De tussenstand voor de jaarcompetitie wordt:
1. Cor van Spijk 14 punten
2. Wil Doorn-Meijne 13 punten
3. Gejo Wassink 11 punten
4. PascalK 8 punten
4. Nel Appelmelk 8 punten
5. wouterroepel 6 punten
5. horneman69 6 punten
6. Jan Luit 5 punten
6. kevinhollman 5 punten
7. GeertN 4 punten
8. Fred 3 punten
9. Truus Aletta Maan 2 punten
9. Gert-Jan Cromwijk 2 punten
9. Ruud Scherpenisse 2 punten
9. Mark de Bruijn 2 punten
10. Gras4711 1 punt
10. Sieb 1 punt
10. Bert Ooms 1 punt
10. Ruben de Bruijn 1 punt
10. Alex Roetemeijer 1 punt
10. Vincent Vuik 1 punt
Alle winnaars van harte gefeliciteerd. De volgende maandopdracht zal door Cor van Spijk bedacht gaan worden.
Last edited by Marcel van der Tol on Thu 02 Mar 2023, 21:30; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 69 Joined: 15 Dec 2011 Posts: 135 Location: Koekange
Posted: Wed 01 Mar 2023, 17:14 Post subject:
Met dank voor de felicitaties. Om met zoveel verschil op het bovenste treedje te eindigen had ik niet verwacht. Mijn felicitaties aan Pascal, Jan en Nel voor de andere podiumplaatsen. Ik ga vandaag iets bedenken wat bij deze maand past.
Cor, van harte gefeliciteerd met je overwinning. Wat mij betreft is jouw foto de absolute winnaar, en ik was kennelijk niet de enige die de foto prachtig vindt.
Pascal, jij ook van harte, om met een telefoon zo'n hoog scorende foto te maken zegt veel over je kwaliteiten als fotograaf, echt gaaf.
Jan en Nel eveneens proficiat met de gedeelde 3e en 4e plaats, hartstikke mooi.
Snel maar naar de nieuwe opdracht!
grtz, josephine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum