Posted: Tue 26 Sep 2006, 11:47 Post subject: Markiezaatmeer: is dat wat?
De OVP moeten prachtig zijn, maar liggen een eindje uit de buurt. Ik wil er zeker naar toe, maar dat vereist een planning. Even "spontaan" gaan fotograferen doe ik liever in de buurt. Vlakbij ligt het Markiezaatmeer (bij Bergen op Zoom). Ik heb gelezen dat dit meer met omgeving een vergelijkbare flora en fauna heeft/gaat krijgen als de OVP. Ze verwachten zelfs zeearenden in de toekomst daar. Zijn er inmiddels ervaringen over deze omgeving? Is het echt zo interessant? Ik ben zelf een beginnend "vogelfotograaf".
Gender: Male Age: 46 Joined: 23 Jan 2005 Posts: 70 Location: Arnhem
Posted: Tue 26 Sep 2006, 13:33 Post subject:
Hoi Eugene,
Ik heb zelf een tijdje in Bergen op Zoom gewoond en ik kom er nog regelmatig. Ikzelf vergelijk de OVP niet met het Markiezaat.
De OVP is voor een vogelaar beter ingericht (meer kijkhutten en overzichtspunten). Het markiezaat heeft dat niet. Aan beide kanten van het Markiezaat kan je goed terrecht als het om vogels gaat. Ik zit zelf vaak aan de kant van de Molenplaat. Daar zijn een hoop leuke vogels te vinden (Roodborsttapuit, Paapje, Blauwborst, karrekieten, rietgorsen en ganzen). Zee-arenden heb ik daar nog nooit gezien...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum