Gender: Male Age: 57 Joined: 26 Feb 2006 Posts: 9 Location: Breda
Posted: Mon 25 Sep 2006, 21:01 Post subject: sigma 80-400 OS of canon 100-400 IS
Weten jullie raad. Ik wil de canon 400D aanschaffen. Welke lens past hier het beste bij? Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie. Ik word van al dat zoeken helemaal gek. Alvast bedankt.
Groeten Fer _________________ Canon 400D Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS
Extender 1.4 EF
Canon 60 D
Gender: Male Age: 40 Joined: 14 Mar 2006 Posts: 12 Location: Groningen
Posted: Thu 28 Sep 2006, 9:57 Post subject: Re: sigma 80-400 OS of canon 100-400 IS
Fer wrote:
Weten jullie raad. Ik wil de canon 400D aanschaffen. Welke lens past hier het beste bij? Wat zijn de voor- en nadelen volgens jullie. Ik word van al dat zoeken helemaal gek. Alvast bedankt.
Groeten Fer
Ik heb de Sigma 80-400 EX OS nu iets meer dan een jaar in bezit. Tot vorigeweek was ik meer dan zeer tevreden over deze lens. De lens maakte zeer scherpe foto's en de kleur is prima.
Totdat vorigeweek de autofocus er mee op hielt. Het garantie termijn was net 2 week verlopen, gelukkig heeft sigma een goede service en maakte er geen probleem van. Hij ligt daar nu ter reparatie, het zal dus wel goedkomen.
Al baalde ik wel dat een lens die boven de 1000 euro kost al na een jaar stuk gaat.......
Wel liep ik nog tegen 1 ding aan.
De OS van de lens kreeg ik in eerste instantie niet aan de praat. Na wat rond geneusd te hebben op internet kwam ik er achter dat de Canon EOS 300D te weinig stroom levert om de stabilisator te voeden.
Op de 350D is dit geen probleem op de 400D vast ook niet.
Ik heb dit opgelost door er andere firmware in te zetten.
Toen de OS zijn werk deed kwam ik er pas echt achter hoe goed deze lens is, op 400mm kun je op 1/30 goed uit de hand fotograferen. Dit levert verrassend scherpe foto's op.
Een nadeel van deze Sigma lens is dat de autofocus wat langzaam is tenopzichte van de Canon. Dit hoeft geen probleem te zijn want je kunt hem vrij makkelijk helpen met focussen.
Toen ik mijn lens kocht heb ik uiteraard goed gekeken welke ik zou nemen Canon of de Sigma. De scherpte van de sigma doet zeker niet onder die van Canon. Alleen de autofocus is dus wat langzamer.
Omdat er een prijsverschil van 400 euro in zat ben ik toen voor de Sigma gegaan.
Heb je 400 euro over voor een snelle autofocus zou ik zeker voor de Canon 100-400 gaan. Anders is de Sigma een prima lens die zijn werk zeker goed zal doen.
Hieronder staat een foto van een Knobbelzwaan om even de kwaliteit te laten zien. Daaronder staat een link naar de afbeelding op ware grote.
Fijn te horen Pascal, dat sigma zijn verantwoording neemt voor het probleem met je AV. Ondanks de zeer beperkte overschrijding van de garantie perode. Wij spraken elkaar over dit probleem met de AV in de vogelkijkhut in de OVP. Op advies ben je toen gelijk naar Konijnenburg gegaan.
Groetjes John de Roos _________________ Canon 7d m11, Canon 1Dx, Canon 500 F4Ltype ll, Canon 1.4 X ll+ 2 X TC. Canon 17-40 F4 L, Canon 100-400 type ll
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum