Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

IJmuiden en de Amsterdamse Waterleidingduinen

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Oct 2006, 19:39    Post subject: IJmuiden en de Amsterdamse Waterleidingduinen
Hoi allemaal,

zondag wordt het de beste dag van het weekend, en omdat ik nu in Amsterdam zit, wil ik er eens op uitgaan op plekken waar ik nog nooit ben geweest. Ik zie veel mooie platen gemaakt in Ijmuiden, dus dat lijkt me wel wat. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Amsterdamse Waterleidingduinen. Ik heb echter geen idee, waar ik precies op beide plekken moet zijn.

Kunnen jullie me tips geven over beide plaatsen en ook wat de beste manier is om daar te fotograferen? Mag ook met PB.

alvast bedankt!

Jelger

Sonja

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Oct 2006, 20:37    Post subject:
Hoi Jelger,

IJmuiden ken ik niet zo goed qua fotografieplekken. Maar de Amsterdamse Waterleiding Duinen ken ik ietsje beter. Ik neem zelf altijd de ingang bij de Oase. Dit is een pannenkoekenhuis/koffietent. Van daaruit loop je gewoon lekker het gebied in, en eigenlijk maakt het dan niet uit welke kant je opgaat, je komt altijd in mooi gebied terecht. Zelf loop ik er niet of nauwelijks op paden, je mag namelijk ook gewoon het gebied zelf in lopen. Dat vind ik persoonlijk veel leuker, en je komt ook veel minder mensen tegen.

In ieder geval een hele fijne dag !

groetjes Sonja
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Thu 05 Oct 2006, 20:58    Post subject:
IJmuiden kan je het beste naar de zuidpier, op de pier en op het strand naast de pier is altijd wel wat te zien.

hou er wel rekening mee dat het zondag druk kan zijn daar en overal.

Bert de Zwart

PostPosted: Thu 05 Oct 2006, 21:39    Post subject:
Hoi de amsterdamse waterleiding duinen daar kom ik heel veel, wil je bosachtig voor paddestoelen bijvoorbeeld ga dan naar de Oase en dan links aanhouden dan heb je prachtige bosranden met mooie beuken, richting vogelenzang, wil je meer open gebied met water neem dan de ingang zandvoortselaan , dan over de brug rechtdoor en dan rechtsaanhouden dan heb je na 2 km aan je linkerkant een vogelmeer, genaamd Renbaanveld, daar huist een grote kolonie aalscholvers, die zie je dan ook regelmatig overvliegen. Maar zoals Sonja al aangeeft is alles mooi in dit gebied, bij de ingang oase is ook het informatie centrum. Gr, Bert

erikjanlock

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Oct 2006, 22:54    Post subject:
In het weekend zit ik altijd in Haarlem en ga dus regelmatig naar IJmuiden/Kennemerduinen/AWD. De AWD is het mooiste gebied om te wandelen, echt schitterend. Voor vogels vind ik het echter altijd tegenvallen. In het voorjaar zitten er wel veel grasmussen, piepers, rietgorzen blauwborsten, boomvalken en ook bruine kieken, maar rond deze tijd zit er niet veel vrees ik. Veel eenden, maar die zitten eigenlijk altijd te ver weg. IJmuiden is oerlelijk maar schitterend voor vogels. Als je dus gaat wandelen met af en toe een kiekje dan zou ik naar de AWD gaan, ga je om te fotograferen dan absoluut IJmuiden. Of in de ochtend een paar uurtjes IJmuiden en dan door naar de AWD, kan natuurlijk ook.

Succes.

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum