Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Nijlgans in Rotterdam Centrum

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 08 Oct 2006, 6:42    Post subject:
Het is een veelvoorkomende soort in Nederland. Zeker in de regio Rotterdam. Er gaat geen dag voorbij waarop ik ze niet tegenkom.

Regio oude haven etc etc daar vind je ze ook regelmatig en dat is er ook niet echt ver vandaan. Achter de coolsingel liggen allemaal best brede sloten waar ik ze ook regelmatig zie.
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Sun 08 Oct 2006, 13:54    Post subject:
Ik woon in Rotterdam-Prinsenland aan de Ringvaartplas. Daar heeft in het voorjaar een stel gebroed. Er zijn 5 jongen uitgekomen. Het was echter geen feest voor de andere watervogels, omdat deze ganzen erg aggressief zijn. Vele jonge eendjes zijn vermoord. De 5 jongen leven nog steeds en zwemmen met de ouders nog regelmatig en de plas of aangrenzende singels/sloten. Deze ganzen zitten er al een paar jaar.

Murdock

PostPosted: Tue 10 Oct 2006, 21:56    Post subject:
Deze nijlgans broedt al enkele jaren onder de Vier Leeuwenbrug in hartje Rotterdam. Deze brug ligt op de kruising van de Wijnhaven met de Posthoornstraat. Shocked

Mojo Jojo

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Oct 2006, 9:26    Post subject:
Hoe vogelen en fotografie je bewustzijn verruimen.
Je geeft hier het klassieke voorbeeld: "Daarvoor had ik er geen oog voor." Typisch hoe weinig zintuigelijke waarnemingen ook daadwerkelijk je bewustzijn bereiken. Veel mensen in onze westerse samenleving zijn zich nog nauwelijks bewust van hun omgeving. Ik zelf liep al jaren door ons plaatselijke park en zag eenden en vogels. Nu staat mijn 'parksoortenlijst' op 46. Eerst zie je vogels. Dan vlinders en libellen. Zoogdieren. Bomen en planten. Landschappen. De seizoenen. Mensen. Het begint bij die nijlgans en voor je het weet heb je een veel rijker leven.

Veel succes met vogelen.
Groet, Mario
Reply with quote

SierraIndiaXray

PostPosted: Wed 11 Oct 2006, 9:45    Post subject:
Mojo Jojo wrote:
Je geeft hier het klassieke voorbeeld: "Daarvoor had ik er geen oog voor." Typisch hoe weinig zintuigelijke waarnemingen ook daadwerkelijk je bewustzijn bereiken. Veel mensen in onze westerse samenleving zijn zich nog nauwelijks bewust van hun omgeving. Ik zelf liep al jaren door ons plaatselijke park en zag eenden en vogels. Nu staat mijn 'parksoortenlijst' op 46. Eerst zie je vogels. Dan vlinders en libellen. Zoogdieren. Bomen en planten. Landschappen. De seizoenen. Mensen. Het begint bij die nijlgans en voor je het weet heb je een veel rijker leven.

Veel succes met vogelen.
Groet, Mario
Precies, klopt helemaal. En weet je wat nog veel mooier is? Wanneer je een meid leert kennen die het verschil niet weet tussen een boomvalk en een boomklever en dat je na een relatie van een jaar als je in de auto zit naar een feestje naast je hoort: kijk, een torenvalk! Kijk, een mannetje Bruine Kiek. Op die manier zal het pas beter gaan met de natuur, als mensen het gaan waarderen.
Manfrotto 055DB statief met 141RC kop | Sigma EF-500 Flitser
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Wed 11 Oct 2006, 17:48    Post subject:
Mojo Jojo wrote:
Je geeft hier het klassieke voorbeeld: "Daarvoor had ik er geen oog voor." Typisch hoe weinig zintuigelijke waarnemingen ook daadwerkelijk je bewustzijn bereiken.

Je wordt je inderdaad veel bewuster wat er vliegt of op de grond hipt. Hetzelfde overkwam mij met de hiernaast afgebeelde roze ekster. Ik reed op een regenachtige ochtend langs de plek en zag in het voorbij gaan twee rose ekster. Je rijdt door en denkt gelijktijdig "rose eksters" Rolling Eyes Alle registers van je vogelboeken gaan door je hersenen, maar rose eksters nee, wel rose spreeuwen. Eerst mijn boodschap gaan doen, want je twijfelt aan jezelf. Op de terugweg na een uurtje er weer langs. Ja inderdaad twee rose eksters Shocked Het was lunchtijd en nog geen drank in het spel. Gauw naar huis om de camera te halen. Ze waren er nog. Foto's direct aan Dutch Birding gemeld. Eerst een lauwe reactie als of ik de foto bewerkt zou hebben. Een DB-er is ook gaan kijken en zag er ook een op de bewuste plek. Maar deze kleurmutatie kan niet.
Uiteindelijk na navraag bij een bioloog, maar aangenomen dat iemand Twisted Evil ze rose heeft geverfd voor een voodoo-rite? Ik heb ze weken later nog aangetroffen en het was blijkbaar een stelletje.

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum