Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

de sigma 135/400mm en 300/500mm ook voor Four/third kamera`s

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 16 Oct 2006, 19:56    Post subject: de sigma 135/400mm en 300/500mm ook voor Four/third kamera`s
Al een tijdje het internet aan het af speuren naar de nieuwste ontwikelingen in fotoland, en dat is wel leuk.
Vooral werd mijn aandacht getrokken door de nieuwe olympus E400 die er aan komt met de four/third standaard dus een crop factor van 2x zo als de meeste al weten .Maar het mooiste is dat sigma hier vier nieuwe lenzen voor deze standaard gaat leveren.

Dat vooral voor de beginnende en minder gefortuneerde vogel en natuurfotograven wel een uitkomst kan zijn.

De sigma 135/400mm F4.5/5.6 wordt op een olympus body al een zoom lens van 270mm/800mm F4.5/5.6 en dat voor 599eurie`s

En dan kun je wel begrijpen wat de sigma 300/500mm F5.6 zoom lens doet ,een maxie van 1600mm F5.6 ,maar ik denk wel dat een degelijk en goed statief geen luxe is dan.

Nou maar hopen voor diegene die met de four/third standaard fotograferen andere leuk sigma lenzen ook voor deze standaard worden ontwikkeld.

Zo zouden ze van mij de 500mm F4.5, 300mm F2.8 en 70/200mm F2.8 wel aan het assortiment van de F/T standaard mogen toevoegen dan zou ik mijn volgende Body keus wel weten.

Want vroeg of laat stap ik toch weer terug over naar dslr

Vriendelijke Groeten Jeroen
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum