Hallo, ik wil binnenkort een spottingscope aanschaffen, maar vind de keuze best wel lastig....
De duurste merken/types zitten boven mijn budget, maar ben wel bereid om een aardig bedrag uit te geven...
Heb een aantal types in gedachten, en hoop dat jullie wat tips / gebruikers ervaringen hebben! wat wellicht ook meespeelt is dat ik er zeker mee wil gaan digiscopen, waar ik een Sony W12 voor ga gebruiken.
allereerst de Kowa TSN821M + 20-60 oculair.
vervolgens de Bynolyth T80ED + 20-60 oculair.
de bynolyth werd mij per mail aangeraden door foto Rooijmans, boven de Kowa, hier wat ze mij als antwoord schreven:
De prijs van een 821 M incl. zoom is 699,=. We hebben voor 399,= een Outdoor 80 ED incl. zoom, die optisch heel goed presteert, maar die nogal last heeft van vignettering. Jij bepaalt dan hoe hinderlijk jij dat ervaart. Onze tip echter is de Bynolyt T80 ED, (met 25 jaar garantie ! ) incl. zoom voor 799,=. Dus wel iets duurder, maar dat zie je direct aan de kwaliteit.
Is dit ook hoe jullie dit ervaren (zie niet echt veel Bynolyth scopes onder jullie), en zijn er volgens jullie nog andere merken / types die binnen dit budget vallen?
alvast erg bedankt voor jullie reacties! groetjes Bart.