Gender: Male Age: 30 Joined: 17 Oct 2005 Posts: 52 Location: wijchen
Posted: Wed 18 Oct 2006, 19:13 Post subject: Welk objectief om me te beginnen.
Ik kom er maar niet uit, welk objectief moet ik nemen.
Ik denk 95% de nikon 300 afs F4 die henkdikkers ook heeft maar weten jullie nog iets wat zelfs nog beter is en onder de €1000. Vergeet niet dat ik iemand van 11-12ben en niet alles kan betalen. :D :wink: :D
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 18 Oct 2006, 20:35 Post subject:
hi sam,
Als je al een goed statief hebt, dan is volgens mij die lens prima (of eigenlijk gewoon fantastisch).
maar als je nog een paar jaar kunt wachten en met andere spullen verder kan, dan zou ik dat doen. Over een tijdje zal nikon namelijk met een versie met vibratiereductie komen. Dan worden naar grote waarschijnlijkheid een hele hoop van de huidige lenzen ingeruild.
Canon heeft de vibratie reductie al, maar is een stukje duurder, te meer omdat dit een andere.
Welke lens je ook zal kiezen, er bestaat niet een lens het beste is voor alles wat je er mee zou willen.
succes en veel plezier bij het zoeken
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Thu 19 Oct 2006, 10:01 Post subject:
momenteel lijken alle toplenzen van nikon duurder in nederland duurder te worden inderdaad. (op basis van de prijsontwikkeling bij fotokonijnenberg. veel andere handelaren bieden nog prijzen die "we" gewend waren)
Welke lens gebruik je eigenlijk het liefste van de lenzen die je in handen hebt gehad?
Posted: Thu 19 Oct 2006, 16:46 Post subject: nikon 300 mm F4 AF S ED IF
Hallo Sam,
Ik heb mijn besluit genomen en heb gekozen voor de nikon 300 mm met teleconverters. Heb deze in bestelling staan bij Corne van Iperen die hem te koop heeft voor 975 euro. Bij foto konijnenberg is ie 300 euro duurder.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mvg. Martine
Gender: Male Age: 30 Joined: 17 Oct 2005 Posts: 52 Location: wijchen
Posted: Thu 19 Oct 2006, 17:24 Post subject:
peter wijn: Ik denk de 300mm F4 heb toch het gevoel dat als je een klienere converter gebruikt dat de fotos scherper en mooier kwa kleur.
martine: bedankt!
Overigens, hoeveel auto's moet je wel niet wassen voor zo'n lens?
Toen ik vijftien was heb ik een zomer lang gewerkt voor een telescoop, dus volgens mij bof jij wel met een pa met zoveel apparatuur. Leuke site met mooie platen. Ga zo door!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum