Posted: Sun 15 Oct 2006, 17:31 Post subject: nikkor 300mm ED AF-IF F4.0 en teleconverter
Ik kom er niet uit.
Ik wil een teleconverter op bovenstaande lens hebben , dus met nadruk niet de AF-S.
Een nikon teleconverter zal niet werken daar ik dan de AF kwijt ben.
Blijft over de tamron AF of de solignor AF.
Welke werkt op de lens met behoud van AF en hoever kun je gaan met een converter 1.4 , 1.7 of is zelfs 2.0 mogelijk.
Hoop dat iemand ervaring heeft met 1 van deze combinaties. _________________ If your pictures aren't good enough, you're not close enough
Ik heb het inmiddels gevonden (bedankt Peter)
Het word dus geen tamron AF of solignor AF maar de kenko pro 300DG _________________ If your pictures aren't good enough, you're not close enough
om niet een nieuwe topic te moeten maken maar even hier doorborduren.
Ik heb vandaag de 300 F4 binnen gekregen, helaas zonder boekje.
Nu is dit meestal ook niet mnodig maar bij deze lens rijzen mij 2 vragen.
1e: Er zit een schuifknop op met A en M , nu is het niet zo moeilijk te bedenken dat in de stand M je de scherpstelring handmatig kunt bedienen en in de A stand deze mooi stil blijft staan, maar je kunt hem in verschillende standen locken in de A stand, maakt het nog wat uit waar?
2e: vlakbij de frontlens zit een ring met een chroom (vastdraai) knoppie die je in verschillende afstanden kunt instellen (meters en foot)
Hij staat nu op "full" , wat houd deze ring in en waar moet hij op staan?
Als ik de antwoorden hoor zal het wel weer zijn van "ja natuurlijk, had ik zelf kunnen bedenken" maar vooralsnog houd het me bezig.
mvg, Peter _________________ If your pictures aren't good enough, you're not close enough
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Wed 18 Oct 2006, 22:25 Post subject:
Het is toch een AF, en geen AF-S ? Bij de AF zit het zo:
Die ring is de limiter. Je kunt hem bv instellen zodat hij van oneindig tot 5 meter scherpstelt. Daardoor is hij veel sneller met focussen.
Volgens mij maakt het niets uit waar je de A/M knop locked. Het is puur voor je gemak, omdat je de knop zo altijd onder handbereik kunt zetten.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum