Posted: Tue 28 Dec 2004, 23:35 Post subject: Wie heeft de gouden tip voor een beginnend hobby fotograaf?
Sinds een halfjaar neem ik mijn camera (eos 300d + sigma 50/500) lens mee de natuur in. Ik weet zelf weinig van fotografie, heb hem altijd op volautomatisch staan en schiet wat ik mooi vind. Heeft iemand tips hoe ik mijn fotografie zou kunnen verbeteren...zie de foto's in mijn persoonlijke map.
Groeten
Dave _________________ Canon 300d met sigma 50/500
Gender: Male Age: 72 Joined: 11 Nov 2004 Posts: 47 Location: Delft
Posted: Wed 29 Dec 2004, 10:54 Post subject:
Ik heb de foto's in je persoonlijke album gezien. Het valt me op dat de meeste niet zo scherp zijn. Aan je apparatuur lijkt het niet te liggen, denk wel aan voldoende hoge sluitersnelheden en/of een statief.
Verder kan ik aanbevelen de curus natuurfotografie, zie http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=1630#1630
Tot slot neem je tijd, bekijk de foto's en lees de forumdiscussies.
Succes _________________ Canon Powershot S1 IS 3,2 megapixels, 5,8 - 58 mm (vergelijk 37 - 370 mm), één- en driepoot statief
Posted: Wed 29 Dec 2004, 12:57 Post subject:
Je geeft aan dat je weinig van fotografie weet. Mijn gouden tip is dan ook om je eens in de materie te verdiepen, boeken en fotoclubs zat! Wanneer je op zoek bent naar een fotoclub die zich specifiek bezig houdt met natuurfotografie adviseer ik je een kijkje te nemen op nvnfoto.nl
Posted: Wed 29 Dec 2004, 15:34 Post subject: bedankt voor de tips
Hier kom ik verder mee...
Helaas heb ik geen tijd voor een club of uitgebreide cursus...de tijd die ik heb gebruik ik het liefst om lekker de natuur in te trekken...de tip van de sluitertijd is voor mij al heel toepasbaar. _________________ Canon 300d met sigma 50/500
Gender: Male Age: 64 Joined: 05 Dec 2004 Posts: 71 Location: Den Haag
Posted: Wed 29 Dec 2004, 23:20 Post subject: Re: bedankt voor de tips
Davevanstijn wrote:
Hier kom ik verder mee...
Helaas heb ik geen tijd voor een club of uitgebreide cursus...de tijd die ik heb gebruik ik het liefst om lekker de natuur in te trekken...de tip van de sluitertijd is voor mij al heel toepasbaar.
Kijk eens op de site van Rolin Verlinden http://www.natuurfotografie.be/fotocursus/Fotocursus.htm
Ik heb hier veel van geleerd hij geeft op een eenvoudige manier uitleg over 'ingewikkelde'zaken als sluitertijden / diafragma / ISO waarde etc.
Ook prima tips voor in het veld. Je kunt deze cursus gratis downloden.
(ik heb 'em uitgeprint en laten inbinden, prima naslag werk)
Net als jij ben ik ook het liefst buiten en gebruik (te)weinig tijd om me in bepaalde zaken te verdiepen deze cursus heeft mij een behoorlijk inzicht gegeven in het fotograferen.
In ieder geval succes en vergeet 1 ding niet, geniet van het buiten zijn!
Beste Dave, ik sluit me aan bij de tip van Chris Schenk.
Wat betreft 'geen tijd' hebben: persoonlijk vind ik dat flauwekul, want we hebben allemaal 24 uur per dag en het is dus louter een kwestie van prioriteit ... bedenk dat het lezen van andersmans ervaringen je ook heel veel tijd kan besparen ...
Posted: Thu 30 Dec 2004, 21:53 Post subject: thnx
Bijzonder waardevol de tips...de cursus vogelfotografie is enorm leuk voer om te lezen...PS Phil..je zult het goed bedoelen maar opmerkingen kwalificeren als flauwekul daar zit ik echt niet op te wachten. Ik kan je verzekeren dat niet voor iedereen in dit leven de prioriteiten vrij te kiezen zijn...helaas zoals ik al zei. _________________ Canon 300d met sigma 50/500
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum