Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Mon 30 Oct 2006, 19:58 Post subject:
Heb net even het topic bekeken, moet zeggen dat er wel lachwekkende passages in voorkomen. Over het algemeen vind ik dat het een stukje charme van de hobby is (vervelende voorbeelden daargelaten), zo was ik kortgeleden bij een plasje met grote zilverreigers en hoorde op de achtergrond twee fietsers twijfelend determineren wat nou die zilverreigers zouden zijn. Hun conclusie was uiteindelijk jonge knobbelzwanen _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Tue 31 Oct 2006, 19:45 Post subject:
Toen ik eens , in het voorjaar, langs de Dommel liep kwam ik een paar opgewonden oudere dames tegen. Ze hadden otters gezien. Nou weet ik vrij zeker dat er in deze regionen geen otters voorkomen, maar even later was het me duidelijk. De dames waren doorgelopen, maar riepen meteen al dat er weer otters zaten. Het waren dus idd geen otters, maar paaiende karpers!
mvrgr
Ad
Ik zat eens langs de Rotte op een terrasje. Komen er 2 Nijlganzen voorbij vliegen. Zegt de man naast me tegen zijn vrouw: 'Kijk, dat zijn nu Kraanvogels, die zijn heeeel zeldzaam'. Ik heb het maar zo gelaten...
Ik was in Blijdorp om beetje te oefenen met de bigma. Hoor ik eerst een vrouw tegen haar man zeggen "Kijk die wilde eerst geen lens kopen".
30 seconden later de man horen klagen "Ik krijg ze niet zo dichtbij schat"
Kon het toen niet laten om met redelijk volume in mijn stem de opmerking "Jammer dat die van je man niet zo groot is" te plaatsen.
Ik heb eens lang naast 2 "vogelkenners" gestaan in een hut voor een simpele waterplas. Volgens de mannen zat er aan de overkant een vreemde vogel, een Woudaap om precies te zijn volgens de vogelplaten aan de houten hut. Dit terwijl er een zeer duidelijke, juveniele Aalscholver in het gras langs de waterkant staat. Ik ben dan geneigd iets te zeggen, maar ach, waarom ook niet?
Ook kwam ik een man tegen die mij vertelde dat een ringer wekelijks grote uilen langs de Afsluitdijk zag. Nu zitten daar regelmatig Ransuilen en Velduilen, maar deze man zag toch echt 3 Oehoe's op de basaltblokken zitten. De ringen lijken mij dus ook niet te vertrouwen. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum