PeterH wrote: |
Jos,
ten eerste zou ik niet meer kiezen voor de 1D. De Camera is geweldig, maar de sensor is gewoon te oud. Kies voor de nieuwe(re) 1Dmk2 of de nieuwste 1Dmk2N. Ligt die buiten je budget ga dan gewoon voor een pro-sumer camera zoals de 30D. Kwa lens combi. Zelf zou ik kiezen voor de 500. Hoe meer mm hoe beter. Is je die te zwaar, dan zou ik voor de 300 combi gaan. de 300 is een geweldige lens, zelfs met 2x converter. (maar koop er ook een 1.4x bij) Daar moet je met de 500 toch flink voor stoppen (naar F11) voor scherpe resultaten. Daarnaast vind ik de 400DO gewoon te duur vergeleken met de 500. Ik heb met alle lenzen gefotografeerd, maar heb alleen de 500. Op mijn verlanglijstje voor Sint en Kerstman staat de 300 bovenaan, maar ik ben bang dat dat feestje niet doorgaat. Voor Canon bestaan geen andere redelijke combi's. Ik vind de 100-400 niet voldoen aan scherpte en ik heb een hekel aan push-pull zooms. Voor een ander combi moet je bij Nikon zijn, maar daar had je geen interesse in. Succes Peter |
PeterH wrote: |
Ik denk dat het min of meer wel op gaat, mits je een goede versie van de 400 DO hebt. (lees ff een recent draadje op BP over de 400DO.)
Helaas heb ik ze nooit zo naast elkaar gebruikt om het gelijk te kunnen vergelijken. Het beste blijft om het zelf te gaan testen. Zolang de keuze gaat tussen A of B hebben de goede zaken er geen probleem mee dat je ze even naast elkaar probeert. Statief, lenzen, converters, leuke muur of testkaart of zo. Thuis critisch bekijken en de volgende dag ophalen ![]() Suc6 P |