Posted: Sat 25 Nov 2006, 17:13 Post subject: Gebruikservaringen Nikon D200
Hallo,
vandaag eindelijk een D200 gaan kopen en er meteen mee geëxperimenteerd. M'n vorige camera was een D70.
Eerste indruk: WOW! Dit is een echte camera. Alleen al afdruk-geluid, heerlijk!
Ik vroeg me af of andere gebruikers die het toestel al langere tijd in hun bezit hebben even tevreden zijn? Indien er mensen zijn zoals ik die eerst een D70 hadden en dan zijn overgestapt op de D200, verneem ik graag de belangrijkste reden van hun overstap.
Voor mij golden als belangrijkste redenen: 1) Snelheid in combinatie met 11 scherpstelvelden voor vliegbeelden 2) de 10.2 miljoen pixels om ook na eventuele crop nog een voldoende drukwaardig bestand over te houden 3) de betere weerbestendigheid aangezien ik vaak met drijfhutjes werk of plat op de buik in het zand lig.
Trouwens.
beter beeld dan de d70 is niet relevant schreef ik. Hihi. nou, nodig is het inderdaad niet, maar het is zeker wel een aanzienlijk verschil. Ik zie het zelfs. Ik ken maar 1 persoon die d200 niks vindt.
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Sat 25 Nov 2006, 23:46 Post subject:
Van harte met je nieuwe camera Glenn!
Ik overweeg in de toekomst dezelfde stap te nemen en grofweg op de zelfde reden als jij noemt. Ik ga dus even goed op je plaatjes letten de komende tijd. Ik moet toch nog even flink sparen dus heb nog de tijd. :? _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
In vergelijking tot de D70 ben ik nog steeds blij met:
De betere automatische witbalans, de d70 stond altijd op cloudy
De betere belichtingsmeter
De motordrive, lekker ratelen op beweeglijke vogels
De 11 scherpstelvelden, ik gebruik ze allemaal
Funkties op knoppen en niet meer in het menu (sneller)
Histogram en blinkies voor alle drie de kleurkanalen
Batterij info in menu
Meestgebruikte menu funkties
Veel grotere/betere lcd
Min:
Lagere flits sync (niet 1/500)
geen draadontspanner. Heb iets via e bay gekocht.
ik wil er nog een!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum