Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

New Sigma 50-500 F4-6.3 EX DG HSM op ebay te koop uit hongko

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Dec 2006, 21:57    Post subject: New Sigma 50-500 F4-6.3 EX DG HSM op ebay te koop uit hongko
Ik ben me een klein beetje aan het orienteren voor het aanschaffen van een nieuwe lens (Sigma 50-500 F4-6.3 EX DG HSM of zoiets dergelijks) nu zag ik op ebay een advertentie staan van iemand die ze vanuit hongkong verkoopt naar Nederland (voor €750,- +€55,-verzkosten) vind ik een mooie prijs voor deze nieuwe lens
Ik vraag me alleen af is zoiets te vertrouwen, heeft iemand daar ervaring mee? hoe zit dat met garanties e.d.? als iemand tips heeft hoor ik het graag
bvd erik
Reply with quote

viewmasterqueen

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 02 Dec 2006, 22:23    Post subject:
uit eigen ervaring met andere producten uit hongkong.

Totaalprijs 805 euro.

Op het pakket wordt vermeld dat t om een gift gaat. Dat gelooft de douane niet. Die opent het pakket en ziet dat t om een NIEUWE lens gaat. Ze houden het vast. Lang. Daarna moet je alsnog impot taxes betalen, zeg tussen de 100 en 150 euro en o ja, 19 procent BTW, toch ook zo'n 150 euro. en dan maar hopen dat ie heel is als ie uiteindelijk aankomt.

Even over nadenken dus. Surprised
Back to top
Reply with quote

Sebastiaan Elema

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Dec 2006, 23:03    Post subject:

Last edited by Sebastiaan Elema on Sat 20 Oct 2007, 20:50; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

M. ten Wolde

PostPosted: Sun 03 Dec 2006, 12:57    Post subject:
Beste Erik

Ik had hetzelfde gehoord van een collega. Dus heb er zelf een tijd over nagedacht. Op de site van diegene. ( Hong Sien Kwee) staan allemaal goede reacties van mensen die al eerder bij hem hebben gekocht. Uiteindelijk heb ik het risico genomen. Levertijd voor mijn lens was 2 maanden vertelde hij, Tja Pentax. Binnen minder dan 1,5 maanden had ik hem heel netjes verpakt in een stevige doos binnen gekregen.

De lens bevalt we overigens prima. Maar het blijft een risico.

Groeten Martin
Reply with quote

Hendrik

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Dec 2006, 15:40    Post subject:
Het gaat vaak goed maar ook vaak fout. In het laatste geval ben je veel meer kwijt. Shoppen op internet is leuk en kan ook soms vanuit het buitenland geld besparen. Maar als je btw verschuldigd bent kun je voor de veiligheid dit maar beter aangeven. Dit is ook wel zo eerlijk met het prijzen vergelijken. Je vergelijkt immers een prijs tussen hier eerlijk aanschaffen en vanuit het buitenland met belastingfraude. Ja, das lekker, dan kan ik hier ook wel spul voordeliger krijgen als we gaan frauderen. Je zult zien dat veel aankopen dan al een stuk minder interessant worden.
Hmm, dat klonk erg als een schoolmeester.

Dan nu vanuit boefjes oogpunt.
Aan de andere kant denk ik dat we hier al genoeg betalen en we ontzetten uitgemolken worden. Het is te gek voor woorden dat ik voor een dergelijk aankoop nog eens 19% moet afdragen. Tja, ieder voor zich zullen we maar zeggen? Reken op een dikke meerpijs als je gesnapt wordt. Weg voordeel.

Zoals eerder aangegeven had ook ik me bij deze lens zeker 2 keer bedacht. Er zijn veel nieuwe exemplaren die redelijk snel terug moeten vanwege een defect (SCHANDE!) Zie er dan maar eens uit te komen met je lens uit verweggistan.

Iedereen succes met zijn/haar eigen keuze bij het aanschaffen van glaswerk.
Back to top
Reply with quote

erik lindhout

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Dec 2006, 18:27    Post subject:
dus kan ik het maar beter niet doen, begrijp ik omdat het niet 100% veilig is en bovendien ook nog fraude is als je er geen btw over betaald. overigens zou je zo'n lens aanschaffen, of zijn er betere alternatiefen voor dezelfde prijsklasse? ik vind het best moeilijk om in het oerwoud van aanbod een goeie keuze te maken, wat ik wil is een goeie lens, (beetje dubbeltje 1e rang) voor niet al te veel geld.
bedankt voor de adviezen! erik
Reply with quote

mtenbos

PostPosted: Sun 03 Dec 2006, 19:48    Post subject:
je hebt nu een 70-300mm dat is om gerekend 450mm ik weet niet wat voor merk het is als dit nu een redelijke snelle lens is en je komt weg met je diafragma kun je er een tc tussen zetten bv. een 1,4 zit je al boven de 600 mm.

mischien is dit een idee

marcel

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote

Jocrisse

PostPosted: Sun 03 Dec 2006, 20:38    Post subject:
mtenbos wrote:
je hebt nu een 70-300mm dat is om gerekend 450mm ik weet niet wat voor merk het is als dit nu een redelijke snelle lens is en je komt weg met je diafragma kun je er een tc tussen zetten bv. een 1,4 zit je al boven de 600 mm.
mischien is dit een idee

marcel

En bij de Bigma de cropfactor niet meerekenen?
Bovendien.... ik geloof niet dat een 70-300 van wat voor merk dan ook met een TC ertussen autofocus gaat opleveren.

De Bigma vind ik een prima lens....... voor zijn geld. Houd er wel rekening mee dat je flink wat licht nodig hebt voor scherpe plaatjes. Maar dat heb je met je huidige lens ook.

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum