HJDT wrote: |
Volgens mij is het al jaren geleden wettelijk vastgelegd dat er twee jaar garantie op een heel scala aan artikelen gegeven dient te worden. Helaas is het nog steeds de praktijk dat je geen gehoor krijgt indien je je beroept op de garantie als het product ouder is dan een jaar maar jonger dan twee jaar.
Ik ken een aantal gevallen van mensen die, met succes, een beroep hebben gedaan op de garantie maar dat kostte een hoop moeite. In 1 geval was het zelfs nodig om kopietjes uit wetsartikelen bij te sluiten maar het werkte wel. Groeten Michel |
vogeltie wrote: |
waar zou ik zo'n wetboek kunnen vinden waar dat instaat, en waar ik ook kan laten zien dat camera's tot de producten behoren die 2 jaar garantie verdienen? ik heb er een mailtje over gestuurd naar kamera-express, maar nog niets teruggehoord. ik ben vol afwachting! ook de site van canon spreekt over 1 vol jaar garantie. zou je mij verder kunnen helpen met een site waar ik zo'n wetboek kan vinden, of me in contact kunnen brengen met iemand die een geslaagde ''rechtzaak'' is begonnen?
met vriendelijke groeten en super bedankt, vogeltie |
Quote: |
Deze maand ga ik een DSLR aanschaffen. Het verschil tussen de 5D en 30D is mij reeds bekend middels dit forum. Ik heb alleen de keuze uit een Nederlands model 400D, te koop bij de Camerakoning voor € 666,- met 2 jaar garantie en een 512 MB kaart, of een gebruikte 20D van 2 jaar oud, uiteraard zonder garantie.
Wat is wijsheid, en is beter om met een ca. 400 mm lens op vogelshot te gaan. Graag reacties. Groeten, Aad Verkuijl |