Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Sun 07 Jan 2007, 12:30 Post subject: photoshop cs3
sinds kort heb ik-geheel legaal- de beta versie van photoshop cs3 gedownload. altijd razend benieuwd natuurlijk naar de nieuwste snufjes.
op zich lijkt alles wel te draaien,maar in Bridge zit bij mij toch een lelijk bugje.een van de nieuwigheden hierin is de zgn.loep; ideaal instrument bij het sorteren van je foto's;
mits het werkt natuurlijk en dat doet het dus niet.
er zit geen help-programma in het geheel en ook vragen bij adobe leverde tot nu toe geen antwoord op.wel vind je in voorkeuren iets wat een gebrek wel zou aantonen. ze hebben het hier over "softwarerendering".geen idee wat dit inhoudt moet ik bekennen.
iemand al ervaring met cs3 en wellicht een oplossing? _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Ben ook aan het experimenteren met een legale Beta versie van CS3. Bij mij werkt de zoom functie in Bridge wel (op PC, jij hebt geloof ik Mac maar dat zou in principe niets uit moeten maken).
Ik heb onder de view knop een aantal vensters uit gezet en daarna het preview venster groter gemaakt. Als ik met de cursor op de foto ga staan veranderd hij in een loep. Als je op een plek in de foto klikt wordt er een deel van de foto vergroot. Er zijn nog een paar mogelijkheden maar ik ben er nog niet uit hoe dat precies werkt.
Misschien dat het opnieuw installeren (eventueel na een nieuwe download wat mogelijk moet zijn met jou licentie) uitkomst biedt voor jou probleem.
Succes. _________________ Groeten Jan Bosch
http://www.jan-bosch.eu/
Age: 55 Joined: 24 May 2005 Posts: 18 Location: Middelburg
Posted: Sun 07 Jan 2007, 21:24 Post subject:
Tegenwoordig wordt steeds vaker gebruik gemaakt van de grafische kaart in je Mac (of PC) om het beeld na een bewerking (bv. een filter of kleurcorrectie) uit te rekenen. Dit heet hardware-rendering. Als het programa zelf (bv. PS) deze berekeningen moet doen spreek je over software-rendering. Het voordeel van hardware-rendering is dat de grafische processor op je kaart veel sneller deze specifieke taak kan uitvoeren. Neem bijvoorbeeld Aperture (Apple) of Lightroom (Adobe), deze software gaat uit van je Master-bestand (RAW of TIFF of JPG) en alle wijzigingen t.o.v. deze master worden NAAST het bestand bewaard. Dit betekend dat je ten alle tijden deze wijzigingen nog ongedaan kan maken. Dit betekent echter ook dat als je zo'n gewijzigde foto op je scherm bekijkt al deze wijzigingen real-time uitgerekend moeten worden (mogelijk dankzij hardware-rendering). Dit kan nog niet zo lang en wordt denk ik de nieuwe manier van werken. Ook in PS3 zijn de mogelijkheden tot 'non-destructive' bewerken flink uitgebreid.
Hardware-rendering (ook nodig voor de vergrootglasfunctie) is niet mogelijk op alle (lees: oudere) grafische kaarten. Het zou dus kunnen dat jouw kaart dit niet ondersteund en CS3 dus over is gegaan op software-rendering. _________________ D70, D200, + optiek
www.vogelsinzeeland.nl
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Sun 07 Jan 2007, 22:31 Post subject:
bedankt voor je uitleg mario.dit zou best eens de bug kunnen zijn.
weet jij misschien welk type grafische kaart dit zou kunnen oplossen?
gr.hans. _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Posted: Mon 08 Jan 2007, 8:33 Post subject:
Ik ben helaas nog niet op de hoogte van de bugs in CS3, want ik stap over van campuslicentie naar eigen licentie zodra CS3 uitkomt. Dus ik heb de beta nog niet. Wel lees ik hier en daar wel wat over bugjes. Dat is natuurlijk ook het hele doel van de beta versie. Eerste reacties zijn m.i. wisselend. Dat komt vooral omdat de nieuwe dingetjes wellicht niet heel erg nodig zijn in het dagelijkse gebruik.
Wel ben ik zeer positief over Aperture. Ben er nu een paar weken mee aan het stoeien en begin heea door te krijgen. Ben nog lang niet op snelheid, maar het begint vertrouwder te worden. Lightroom moet snel met een versie 1.0 komen, anders zijn ze zeker een klant kwijt en kan iemand mijn licentie overnemen
Gender: Male Age: 52 Joined: 21 Dec 2005 Posts: 32 Location: Harderwijk
Posted: Mon 08 Jan 2007, 11:11 Post subject:
Ook ik heb de beta uitgeprobeerd (op een iMac G5) en bij mij het werkt het vergrootglas ook niet naar behoren, als ik hem aankliik werkt het prima maar ga ik naar de rand van een foto dan zie ik alleen nog maar streepjes, lijkt wel op een bug en niet op de beschreven software rendering.
Er zitten weer een paar mooie functies bij, maar het is geen totale ommezwaai of zo. Nu maar wachten op de officiele release. _________________ Canon 5DII, Canon 7D, 17-40 F4L,100 F2.8 Macro, 70-200 F4.0 L, 300 F4L, 500 F4.0 IS L USM en 1.4 II
PS. CS3 is natuurlijk nog in beta en maakt misschien wel helemaal geen gebruik van core-image of core-animation. Maar daar moest ik aan denken toen je het over softwarerendering had.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum