Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Sigma 400mm F5.6 APO voor Minolta

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 11:36    Post subject:
ik heb deze lens gebruikt, en ook wel eens met een nikkor convertor 2x, toen ik nog op film fotografeerde (camera systeem zonder autofocus).
Laat ik zeggen: zonder converter prima lens; en met convertor: .... waardeloos. Je kunt absoluut beter croppen, maar misschien lag het aan de convertor?
Back to top
Reply with quote

etii0

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 19:21    Post subject:
peter wijn wrote:
ik heb deze lens gebruikt, en ook wel eens met een nikkor convertor 2x, toen ik nog op film fotografeerde (camera systeem zonder autofocus).
Laat ik zeggen: zonder converter prima lens; en met convertor: .... waardeloos. Je kunt absoluut beter croppen, maar misschien lag het aan de convertor?

Ik heb er net één gekocht voor Nikon Confused ik was even in paniek met je post, Peter. Nu ja, misschien lag het inderdaad aan de converter, ik heb enkele reviews gelezen die de lens als zeer goed bestempelden... De verkoper zelf zei ook dat je het met een APO TC moet gebruiken. Maar die TC heb ik nog niet.

Daarom de vraag: welke TC kan ik hierop gebruiken?? Ik had gedacht aan een 1.7 omdat een 2 mss al teveel licht wegneemt??

Zaterdag heb ik de lens, dan test ik hem. Hopelijk beantwoordt hij aan mijn verwachtingen. Ik laat zeker iets achter.

Groeten en bedankt

£Robin

DSLR: Nikon D70s+ 18-70mm Nikkor + Sigma APO 70-300mm+ Sigma APO 400mm F5.6

www.natuur-foto.be.tt
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 19:49    Post subject: Sigma AF APO 400MM 5,6
Hoi Bart,

Ik heb deze lens altijd tot volle tevredenheid gebruikt op mijn Minolta 800Si.

Met de aanschaf van mijn Minolta 7D heb ik ook gelijk de Minolta AF 400/4,5 APO G aangeschaft. De Sigma lens is naar een vriend van mij gegaan. Hij gebruikt de lens naar volle tevredenheid op zijn 7D in combinatie met een Soligor PRO 1,4x converter.

De foto's die ik van hem gezien heb zijn goed bij gebruik ZONDER converter goed scherp. Bij gebruik van de converter lever je echter toch wel wat kwaliteit in, maar toch nog goed bruikbare foto's.

Je hebt ook een nieuwere versie van de lens (Met MACRO):

Deze schijnt nog beter te zijn dan de NON-macro versie.

Let wel op bij aankoop. Het kan zijn dat de eerstgenoemde 400mm al wat ouder is en daarom misschien NIET WERKT ICM. de Minolta 7D. Deze moet dan re-chipped worden. Of dat nog lukt weet ik niet omdat de lens allang niet meer gemaakt wordt. Als ze wel kunnen rechippen dan kost het je wel extra geld.

Dus als je er 1 koopt probeer hem dan eerst even uit op je 7D als je daar de mogelijkheid voor hebt.

Kijk ook even deze eerdere thread over dezelfde lens:

http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=2156

Genoeg info zo ?

Succes met evt. aankoop.

Groet,

Ron

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1