R.D. wrote: |
Omdat de camera een vrij grote lens heeft zullen de meesten 'm je afraden als digiscoop-camera, 'omdat dat niet zou gaan met een dergelijke camera', maar na een paar uurtjes knutselen heb ik er een adapter voor gemaakt en er m'n eerste digiscoopfoto's mee gemaakt (9MP zonder vignettering). De adapter die ik heb gemaakt is slechts nog een prototype maar dat ik niet speciaal een kleiner type camera met een kleine lens nodig heb om te kunnen digiscopen is me wel duidelijk |
JoopG wrote: |
Beste Ray,
Je maakt me zeer benieuwd naar jouw adapter, de instellingen van de camera (met welke zoomfactor?), de gebruike telescoop (zoomoculair en zo ja op welke vergroting) en, last but not least, jouw digiscoopfoto's. |
Panthera wrote: |
Ik heb zeker geen ervaring met alle camera's, maar wel met een behoorlijk aantal en ik weet niet of de door jouw genoemde Nikon nu wel zo onder doet voor jouw camera. |
Quote: |
Als je de lens nooit van de DSLR camera haalt, krijg je er ook geen stof in. Maar stof in de camera kun je grotendeels voorkomen, en anders wegblazen met zo'n enorme blaaskwast.
|
Maar ik wist ook niet dat hij van jou was ik heb bij Google goewoon Kuifmees ingetypt. |
Er werdt advies gevraagd inzake deze specifieke camera en de kwaliteit is uitmuntend te noemen voor een compactcamera. |
Helaas komt er dan nog steeds rommel op de beeldchip. Nu van bijvoorbeeld de sluiter of wat andere bewegende delen. Maar wel beduidend minder dan anders. |
JoopG wrote: | ||
Hallo Ray, Kleine nuance: Er wordt door Dennis advies gevraagd inzake de geschiktheid van deze camera voor vogelfotografie. Het antwoord van Peter Wijn op deze vraag blijft derhalve overeind staan. Het maken van foto's van een uitstapje van de paardenmenclub is toch van een iets andere orde dan het fotograferen van vogels. Deze zijn doorgaans wat kleiner dan een paard en wagen, wat betekent dat je ook iets (lees: veel) dichterbij moet komen om ze met deze camera enigszins beeldvullend te kunnen fotograferen. Groet, Joop |
de s9600 heeft een 300mm lens dus dat zou een beperkende factor kunnen zijn. Ik zie echter dat je zelf ook een fuji camera bezit met een 300mm lens, dus met 10 maal zoom, hoe is jouw ervaring met deze fuji camera en kom je wellicht nog steeds 'lens tekort' als je de Raynox DCR-2020 teleconverter erbij gebruikt |