Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Ervaring(en) met een "Outdoor Club" scope ?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Guest

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 2:01    Post subject: Ervaring(en) met een "Outdoor Club" scope ?
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met een spottingscope van het merk "Outdoor Club" ?

Ik heb deze scope op de website van Benel gevonden : http://www.benel.nl/shop/productdetails/1265 en ik vraag me af of het wellicht een goede scoop is om een begin te maken met deze hobby Shocked

Ik weet uiteraard al, via de uitstekende informatie, afkomstig van bijv. Birdpix, dat de beste scopen zo'n beetje beginnen bij de budgetlijn van Nikon en dan oplopen van Kowa tot Swarovski maar ik wou toch maar niet al te hard van stapel lopen met deze hobby, veel geld uitgeven kan altijd nog een keer tenslotte, afhankelijk van de mate van interesse op de langere duur wellicht.

Dus als iemand mij misschien iets kan vertellen over deze 'budget' scoop of een ander model van dit merk...graag! #Robot

Bij voorbaat dank,

Ray
Back to top
Reply with quote

R.D.
Guest

PostPosted: Tue 16 Jan 2007, 0:58    Post subject:
Heb niets goeds over deze scoop kunnen vinden, en ook niets slechts dus heb ik 'm maar besteld en vandaag binnen gehad. Hij geeft een geweldig mooi beeld doch is niet kleur gecorrigeerd en gezien het prijskaartje (199 EUR) valt dat ook niet te verwachten, het is tenslotte ook maar om kennis te kunnen maken met het digiscoopen Wink

Foto's volgen nog (zodra ik in staat ben om een toonbaar scoopplaatje te schieten welteverstaan Think ).

Groeten,

Ray

[update]
De scoop doet het fantastisch met de Fuji F20 van m'n vriendin, met de (optische)zoomstand iets over de helft (2X) is er geen vignettering en blijft er een bijzonder helder beeld over, de camera-autofocus werkt soepel en snel.

Met de grotere Fuji S9600 is er vrijwel ook geen vignettering te zien maar dat wordt pas bereikt boven 270mm zoomen (zonder adapter er tussen). D.m.v. de zelfgemaakte adapter is er maar 200mm zoom nodig om de vignettering kwijt te raken.

Foto's van beide camera's door de scoop volgen nog, helaas heeft het weer nog niet echt mee gezeten dus heb ik het volledige potentieel tot dusver niet kunnen testen.

Meer info volgt voor de eventueel geinteresseerden of voor de forum-zoek-optie-gebruikers.
[/update]

[update2]
Hmm, ik moet het dan ook maar toegeven, de s9600 is veel minder geschikt om mee te kunnen digiscopen dan een compactcamera met minder zoom en een kleine lens. Met de Fuji F20 behaal ik een veel betere kwaliteit van foto dan met de s9600. Op zich wel jammer, temeer omdat de s9600 de veel betere camera is, maar het vele zoomen doet de kwaliteit gewoon de das om.

Een tweede punt is de instabiliteit van de combinatie op het statief. De combinatie van de spottingscope + s9600 is gewoon te zwaar om er lekker mee te kunnen spotten en te fotograferen, is niet anders (je had gelijk Joop Rolling Eyes )
[/update2]
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum