Gender: Male Age: 37 Joined: 17 May 2005 Posts: 6 Location: Zweden
Posted: Sun 28 Jan 2007, 13:12 Post subject: Helgoland
Hoi allen.
Ik zoek nog een reisbestemming voor de 2de week van mei.En Ik had aan Helgoland gedacht.
Kunnen jullie mij zeggen als dit een goede periode is om de Jan-van-genten te fotograferen?En welke toffe soorten er nog op het eiland zitten?!
Posted: Sun 28 Jan 2007, 14:59 Post subject: Helgoland
Als je binnen het forum op Helgoland zoekt, vindt je al veel info. Wat nog ontbreekt is een leuk en niet te duur b&b ter plekke. Iemand een goede ervaring daar gehad?
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Sun 28 Jan 2007, 18:40 Post subject:
http://www.helgoland.de http://www.borkumlijn.nl/Extras/Helgolandticket
Helgoland, oerlelijk maar de Genten en de Grijze zeehonden,,,,
Met de catamaran 3 uurtjes varen vanuit de Eemshaven, maandag of woensdag.
Je kan ook maandag heen en woensdag terug maar dat kost je dan 2x een dagtrip-prijs (2x46 euries). (kan ook via Duitsland andere dagen maar die weet ik niet).
Als je aankomt loop je gelijk langs de kade en het sudstrand naar het centrum naar de toeristen informatie kantoor op de LungWai.(hoofdstraat)
Hier bij de zimmervermittlung worden alle vrije kamer mogelijkheden iedere morgen door de eilandbewoners gemeld (er is altijd plek!), dan zoek je de goedkoopste uit, als het druk is zijn die natuurlijk het eerste weg maar heb je een duurdere dan heb je natuurlijk wel meer luxe.(ik was 18 euries per nacht kwijt, met ontbijt!)
Kan ook via internet boeken zie boven link.
Helgoland is een heel raar klein eilandje en ligt in de Duitse Bocht, relatief ver (70 km) uit de kust in de Noordzee, en het behoort tot Duitsland.
Het meet 1,7 km² en telt 1650 inwoners en het is vooral bekend om zijn roodgekleurde rotskust die tot 61 meter hoog uit zee omhoog rijst.
Op drie punten kan je 'met een beetje geluk' heel mooi de genten fotograferen, het mooiste licht heb je dan morgens vroeg of avonds laat. (vooral morgens voordat de toeristen om 11.00uur het eiland belegeren)
Helgoland is verkeersvrij: auto's komen er niet voor, en fietsen is er verboden.
Het is dan ook wel een behoorlijke tippel ‘met hoogte verschil’ van ongeveer 20 minuten.
Dunen is erg klein met een noord-strand en een zuid-strand.
Morgens om 7.30 uur gaat het eerste pontje en gaat de hele dag op en neer met badgasten.
Je kan van af Helgoland al kijken of de zeehonden wel op het strand liggen en dan het éérste pontje nemen en vlug naar de zeehondjes tijgeren.
Ben je 10 pontjes verder (1 uur) dan heb je al snel een kudde badgasten om je heen staan, grrrrrrrr.
Je zou ook kunnen blijven slapen in de duinen en de zeehonden doen met het éérste licht (dan maar hopen dat ze wel op het strand liggen.
‘Heel Veel Succes, groetjes Peter. _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
2e week mei is een prima tijdstip om die kant op te gaan. Ik heb het vorig jaar gedaan. In mei waren er nog weinig badgasten, zodat je goed kunt fotograferen zonder erg veel gestoord te worden.
Wat kun je er nog meer vinden? Van alles; allerlei steltlopers, zangertjes, Grote Sterns, etc. In mijn files staan wel een paar voorbeeldjes. Je kunt in de jeugdherberg overnachten. Prima kamertjes, goed eten en goedkoop. Overnachten in de duinen zoals Peter omschreef is een goed idee.Wil ik zelf ook nog een keer doen voor de beste zeehonden platen. De pontjes varen de hele dag naar Dunen, maar niet met het beste licht. Toen ik er was lagen de zeehonden (grijze en gewone) er de hele dag
Mocht je meer willen weten dan kun je me evt. mailen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum