Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

goedkoop opslag medium met 160 gb harddisk

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 13:43    Post subject: goedkoop opslag medium met 160 gb harddisk
Vandaag heb ik in Frankrijk een Hyperdrive Space 160 gb gekocht die aanzienlijk goedkoper is dan in Nederland. Hier minimaal 369 en daar voor 252 inkl verzendkosten!!!
De batterij gaan 100 gb mee voordat je moet opladen! Het enige nadeel is dat het geen beeldscherm heeft maar om 160 gb aan kaarten te kunnen dumpen op een harddisk is toch geweldig!
Voor de liefhebbers, dit is de link http://www.macway.com/fr/promo/1565/hyperup.html&e=YWd0ZXJAbXVsdGl3ZWIubmw%3D&n=281&p=3

Golf-man
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 14:53    Post subject:
dank je wel golfman,
het scheelt inderdaad zo'n 40% met de prijzen die ik in NL vond.

Overigens lijkt me die PD70 me handiger, omdat je er makkelijker mee batterijen kunt wisselen (is dat zo?) en het om gewone AA's gaat.
Maar anderzijds, als je 100 GB met 1 lading trekt, dan is opladen op mijn tochten geen issue. Zelfs als het in de praktijk "maar" 30 GB mocht zijn, kan ik minstens 4 extreem dolle dagen achter elkaar door zonder stopcontact).
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 15:03    Post subject: Mass storage
peter wijn wrote:
dank je wel golfman,
het scheelt inderdaad zo'n 40% met de prijzen die ik in NL vond.

Overigens lijkt me die PD70 me handiger, omdat je er makkelijker mee batterijen kunt wisselen (is dat zo?) en het om gewone AA's gaat.
Maar anderzijds, als je 100 GB met 1 lading trekt, dan is opladen op mijn tochten geen issue. Zelfs als het in de praktijk "maar" 30 GB mocht zijn, kan ik minstens 4 extreem dolle dagen achter elkaar door zonder stopcontact).

Dag Peter,

Ik kan je gedachten wel volgen maar met de PD70 moet je bij een langere vakantie weer een lader en of batterijen meenemen en dat hoeft met dit apparaat niet. Verder is ook de laadsnelheid van belang! ca 8gb in 8 minuten! Voor mij betekenen die 100 gb ruim 6.000 foto's en op de totale disk kunnen dan ca 10.000! en dan heb ik mijn geheugen kaarten nog! Ik ga een kleine drie weken door Z. Afrika/Namibië/Botswana reizen en dan ga ik eens kijken hoe het in de praktijk werkt!
Een ander voordeel is dat de de harddisks gemakkelijk uit kunt wisselen en is het apparaat geschikt voor toekomstige grotere schijven.
Golf-man
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 15:24    Post subject:
Ook jouw redenatie is goed te volgen Wink

de PD70 is ook geschikt als laadapparaat voor AA-batterijen ("Rechargement des batteries : Système intelligent, recharge rapide en 3h30").
De snelheid van de hyperdrive is aanzienlijk hoger, en deze is moderner (VISTA-compatible), verder lijken ze gelijk. het prijsverschil is 40 euro bij een 120 GB schijf - 199 versus 239 excl. verzendkosten.

by the way, ik heb flink geprobeerd: de NEF-compressie van de D200 is voor mij pijnloos: gemiddeld 7 Mb per foto in plaats van 16 MB. dat wil zeggen-> 14.000 foto's op 100 GB. (Dat wil zeggen 3 maanden foto's uitzoeken Wink )
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 15:31    Post subject:
peter wijn wrote:
Ook jouw redenatie is goed te volgen Wink

by the way, ik heb flink geprobeerd: de NEF-compressie van de D200 is voor mij pijnloos: gemiddeld 7 Mb per foto in plaats van 16 MB. dat wil zeggen-> 14.000 foto's op 100 GB. (Dat wil zeggen 3 maanden foto's uitzoeken Wink )

Dus jij bent tevreden met de compressie? Ik heb het nog niet geprobeerd en dat zou interessant kunnen zijn voor mij!

Groeten van,

Ed
Reply with quote

R. P. McMurphy

PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 15:38    Post subject:
peter wijn wrote:
(Dat wil zeggen 3 maanden foto's uitzoeken Wink )
En dat is voor mij precies de reden dat ik een Epson P4000 aangeschaft heb naast de PD70. De Epson gaat mee als ik een reis maak, om tp een eerste schifting te kunnen maken (alle duidelijke mislukkingen eruit), de PD70 (robuust ding!) gaat mee als ik een dag het veld in ga. Het vooruitzicht van dagen (in peters geval maanden) fotomappen doorploeteren is voor mij (en al helemaal voor degenen die met mij samenwonen, niet geheel onbelangrijk) een verre van prettig iets. De P4000 heeft 80 gieg en duikelt momenteel in prijs (net als de P2000 en 3000) omdat er een nieuwe lichting van Epson aankomt.

Luc
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Mon 12 Feb 2007, 16:24    Post subject:
Luc Hoogenstein wrote:
peter wijn wrote:
(Dat wil zeggen 3 maanden foto's uitzoeken Wink )
En dat is voor mij precies de reden dat ik een Epson P4000 aangeschaft heb naast de PD70. De Epson gaat mee als ik een reis maak, om tp een eerste schifting te kunnen maken (alle duidelijke mislukkingen eruit), de PD70 (robuust ding!) gaat mee als ik een dag het veld in ga. Het vooruitzicht van dagen (in peters geval maanden) fotomappen doorploeteren is voor mij (en al helemaal voor degenen die met mij samenwonen, niet geheel onbelangrijk) een verre van prettig iets. De P4000 heeft 80 gieg en duikelt momenteel in prijs (net als de P2000 en 3000) omdat er een nieuwe lichting van Epson aankomt.

Luc

Dat was voor mij ook een reden om er goed over na te denken wat ik aan zou schaffen. Ik heb ook de p-2000 nog en daar kan eventueel ik ook eerst bekijken wat ik wil houden om het daarna te dumpen op de Hyperdrive. Overigens maakt het voor mij niet zoveel uit hoeveel tijd er in gaat zitten. Ik werk al lang niet meer maar moet wel rekening houden met het thuisfront natuurlijk.
Overigens gaat in het onderweg bekijken op de Epson ook veel tijd zitten en het is maar de vraag of je dat hebt op een vakantie!
Ik zie wel hoe ik het ga doen!

Golf-man
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum